Inlägg från: sms å fotboll |Visa alla inlägg
  • sms å fotboll

Bröllop 2011 i Kristianstad

Vi ska åka till Rom och Venedig i 10 dagar och jag längtar såååå mycket att få komma bort lite. Sen ska vi även hinna med en 60-års fest, Röstånga marknad och några dagar hos bekanta i Götene som vi inte träffat på 4 år. Allt inom loppet av tre veckor :)
    Slappa får vi göra annars. Bor man i lägenhet (och inga barn) så har man ju inte så mycket att fixa till vardags.

Har fått lite hjärnsläpp när det gäller inbjudningskort. Vill så gärna göra något kul som är lite oss men kan inte komma på vad det skulle kunna vara. Några tips på något kul som passar två fotbolls och datornördar?

• sms å fotboll

Detta blir min första sommar någonsin med betald semester. Ska bli så otroligt skönt, har jobbat varje sommar sen jag var 14, vilket är typ 12 år sen :)

Hade det likadant förra året, kändes helt ljuvligt att få vara ledig "på riktigt".

Funderade först på "save-the-date", i form av kylskåpsmagnet, i samband med julkorten som ändå skickas ut men så funderade jag på att skriva något kul på en disktrasa istället... Får väl se hur det blir.

Fick offert från Röstånga Gästis idag och vi får väl ta oss en funderara helt enkelt över hur mycket vi är beredda att betala för drycken. Känns som det är där avgörandet ligger.

• sms å fotboll

Har varit på bröllop både på ställe med bar där man själv fått betala och på ställe där det bjöds fritt och jag har nog bara druckit en drink eller liknande efter maten oavsett variant. 

I regel så är man lite "rund under skorna" efter mer eller mindre konstant alkoholintag i flera timmar så på småtimmarna, tycker jag i alla fall, att det är rätt skönt att pimpla vatten eller alkoholfritt istället.

• sms å fotboll

Hur går det för er alla?

Är på utbildning i Stockholm och gick in om Panduro Hobby (rea tydligen) och tror nog att jag ska göra egna inbjudningskort ändå. Där fanns så mycket inspiration :)

• sms å fotboll

Imorgon är det dags att börja jobba igen och vi har precis dammat av våra planer som legat på is under semestern.

Min BM har under semestern friat ordentligt, detta trots att han inte behövde. Vi har ju varit förlovade i tre år och redan bestämt att vi ska gifta oss nästa sommar men han tyckte ändå det behövdes. :) Inte mig emot. Grät som en stucken gris trots att det var väntat, haha :)

Vi har prel. bestämt plats och datum men måste tänka igenom det en gång till. Det är en fin plats och gratis men det finns inga vinglas och kanske inte ens tillräckligt med porslin så vi får klura på det där...

• sms å fotboll

Vi kommer sannolikt att vara vid Solgården (www.solgarden.nu), Svenska Kyrkans Ungas lilla lägergård vid Ivösjön (på fastlandet). Som det ser ut just nu så blir det vigsel vid vattnet och sen lite mingel och bubbel utomhus och middagen inomhus.

Det större rummet där på nedanvåningen ser gräsligt ut så jag kommer spendera tid innan att måla om och fixa nya gardinstänger och gardiner (sitter med i gruppen som sköter gården).

• sms å fotboll
    Riddarbrud skrev 2010-08-05 14:24:01 följande:
    Aha i Kjuge då alltså! Ja det ligger ju verkligen superfint där!
    Hur visste du vart det ligger? Det är ju inte många som känner till Kjuge :) (De flesta tror ju man säger siffran 20...)
  • sms å fotboll

Riddarbrud skrev 2010-08-05 16:48:13 följande:
    Mitt ex föräldrar bor i Kjuge :), dessutom bor min BMs föräldrar i Kiaby så det blir ju att man har hängt där en del :).

Jaha :)

• sms å fotboll

MeAndU skrev 2010-08-05 19:33:01 följande:
    Vi är oxå på jakt efter festlokal nu, vi har mailat lite över allt. Vi står och velar mellan två ställen. Den ena stället får man inte ta med egen dricka och det andra stället får man ta med eget så hmmm hur gör man!Tårta- Jag har hört att duvanders och fantasi gör goda tårtor har ni någon erfarenhet?Frisyr- Vart har ni tittat? Malcolm&Myran skall tydligen vara bra. Har ni någn erfarenhet  där?

Ang drickan så beror det väl lite på er budget. Det är billigare att ta med eget men det är ju onekligen smidigare att någon annan fixar med det.

Fantasis tårtor är goda. Duvanders var ett tag sen jag åt av men de brukar vara goda. Jag vet inte om Fantasi har provsmakning men det antar jag.

Ang frisyr så står jag själv i valet mellan Skägg & Lockar (klipper mig alltid där och hos samma frisör) eller att fixa det själv med hjälp av mamma. Beror lite på ekonomin och i dagsläget har vi inte begärt in offerter på maten så vi får se.

• sms å fotboll

MeAndU skrev 2010-08-05 19:51:11 följande:
    Hur många gäster kommer ni ha?Vi bjuder 120gäster och därmed blir alkoholen dyr i längden. Vilka lokaler har ni tittat på? Eller ni har bestämt er för en? Ska ni ha cateringfirma eller?

Gästlistan består av ca 50 vuxna och 8 barn så vi är inte så många. Vi har struntat i att bjuda ca 20 personer av släkten som vi inte vill ha där så det har ju onekligen gjort sitt :)
    Vi kommer med 80% säkerhet att vara på en liten lägergård vid Ivösjöns kant så det blir att ta med egen dricka och mat. Har funderat lite på Köttessen men inte bestämt oss än. Vem vet... Vi kanske gör allt själv... Tårtan fixar en kompis så det är klart i alla fall :)

• sms å fotboll

MeAndU skrev 2010-08-05 20:28:14 följande:
    Aha okej!! Låter fint att ni kan fixa det mesta själva =)Jag har hört att spisen ska vara bra med. Att de gör god mat och de är lite billigare.

Visste inte att de hade catering. Har bara ätit där några gånger och då har det varit gott så det borde man kanske kolla upp.

• sms å fotboll
    Riddarbrud skrev 2010-08-06 09:28:04 följande:
    Har kollat på vinpaket på olika ställen och man får nog räkna med från 300 kr per person och det är ju lika med nästan 5 flaskor vin i Tyskland.

Hur många ska ni vara i ert brudfölje??
    Det kan t.o.m bli ännu billigare i Tyskland. Min mamma och systers pappa var där förra veckan och handlade till några bekanta. vi skickade bud med dem att köpa några flaskor vin (J.P Chenet som inte finns i Sverige) och vi betalade 128 kr för en kartong med 6 flaskor! Nu var det iofs lite rabatt men bara några tior så det är ju ändå galet billigt.

Min syster ska vara brudtärna (även om jag officiellt inte frågat henne :) Vi har inte hunnit träffas men nästa vecka fyller mamma år och då blir det söndagsmiddag så då hinner jag prata med henne i lugn och ro. Marshalk blir troligtvis min BM bror. Han vet inte ens att vi ska gifta oss men det löser vi också nästa vecka :)

• sms å fotboll
    Riddarbrud skrev 2010-08-09 20:24:07 följande:
    Åh, vad blir det för klänning då? Har börjat titta på nätet och försöker komma fram till vilken modell jag vill ha.

Vill du inte prova dig fram?

Själv tänkte jag ta en dag på Atelje MB och prova och känna mig fram. Skulle jag hitta någon så fine men är mest ute för att komma underfund med vad jag skulle känna mig bekväm i.

• sms å fotboll
    MeAndU skrev 2010-08-10 15:57:23 följande:
    Jo da jag har redan provat en sådan klänning och det känndes rätt direkt!

Syftade på Riddarbruds kommentar :) Förstod att du redan hittat din klänning med stort K.

• sms å fotboll

Det var ett tag sen jag också var på T-baren. den erfarenhet jag har är av att vi hade personalfest (vi var ca 100 personer) på T-baren förra året.

Lokalerna är fina och utsikten och verandra är ju toppen. Maten var väl så där, god men inget som man kommer ihåg (förrutom det sjukt tråkiga efterrätten), och dessutom så hade de missuppfattat vår beställning för de trodde vi fixat en DJ vilket de skulle göra. De fixade en DJ men den personen hade nog inte fått våra önskemål om att inte spela så mycket av "dagens" musik utan mycket mer från 60-80 talet. Det blev sisådär roligt på dansgolvet.

Svar på tråden Bröllop 2011 i Kristianstad