Inlägg från: Riddarbrud |Visa alla inlägg
  • Riddarbrud

Bröllop 2011 i Kristianstad

Yngsjö tycker jag nog får tillhöra Kristianstad :). Vi funderar ju lite på att ha vår middag på Kastanjelund :). Ja ni verkar ju nästan klara med all "större" arrangemang inför bröllopet.

Har inga direkt semesterplaner förutom att bara försöka slappna av och samla nya krafter. Vi håller på och renoverar vårt hus så  det blir väl till att måla och fixa lite.

Själva då?

• Riddarbrud

Åhh, Italien, låter helt underbart! Väldigt avundsjuk.

Det där med inbjudningskort är inte lätt. Det är ju alltid kul att göra något för hand, klippa och klistra lite. Min sambo jobbar med reklam så han kommer nog få ansvaret för våra, han är den kreativa av oss :).

Detta blir min första sommar någonsin med betald semester. Ska bli så otroligt skönt, har jobbat varje sommar sen jag var 14, vilket är typ 12 år sen :)

• Riddarbrud

Ja, det verkar som om drickan är det dyra överallt. Mång ajag har pratat med tycker att det är en självklarhet att all dricka ska ingå för gästerna. Men jag är lite tveksam till det. Tycker att det räcker gott och väl med dricka till maten och avec till tårtan. Vill man kan man ju alltid ge gästerna en drinkbiljett så man bjuder på en valfri dricka efter maten också. Knepigt det där.

Emmelie87: Va roligt! Jag tycker inte du är ute för tidigt :). Då skulle ju vi andra va det också :). Självklart vill man drömma sig bort och ha tid på sig att planera så allt blir perfekt!

• Riddarbrud

Det går väl sådär för oss. Vi har börjat fundera på att byta datum, suck. Antingen till början av juli eller till september. Sjuk svårt! Tar vi det i början av juli så har man ju nästan hela semestern kvar. Tar vi det i september (den 20e då eftersom det var då vi förlovade oss) så vet man ju inte hur vädret är.

• Riddarbrud

Kyrkan är nu bokad! Fjälkinge kyrka den 30 juli 2011!!! Exakt ett kvar i dag alltså!
    Hur går det för er andra?

Har inte riktigt börjat fundera på vart jag ska fixa håret. Priserna på vissa salonger är ju skrämmande, förstår inte att de har mage att ta flera tusen för att fixa en bröllopsfrisyr. Det samma gäller ju buketten. Funderar starkt på att göra min egen.

Tårtan vet jag inte heller riktigt hur jag vill ha den.

Har varit inne och kollat på Maggie Sotteroklänningar, åhh, jag vill ha allihopa :).

• Riddarbrud

Vad mysigt!! Usch kommer nog gråta (av glädje och nervositet) hela bröllopsdagen :).

Vart lutar det åt att ni har festen då?

Har mailat lite olika lokaler får se om det dyker upp något som passar. Vi har nog ändå bestämt oss att ta en lokal där vi sälva får fixa maten, budgeten håller inte annars :(. Men har en bror som har bra kontakter i mat och severingsbranschen så det ska nog bli bra.

Har även varit i kontakt med en fotograf och väntar på priser från henna.

• Riddarbrud

Aha i Kjuge då alltså! Ja det ligger ju verkligen superfint där!

• Riddarbrud

Mitt ex föräldrar bor i Kjuge :), dessutom bor min BMs föräldrar i Kiaby så det blir ju att man har hängt där en del :).

• Riddarbrud

Vi blir runt 80 gäster, listan är inte riktigt klar än. Har några vänner på kanskelistan, det är så otroligt svårt att plocka bort folk man tycker om men som man egentligen inte umgås med så mycket. Man vill ju gärna gå på deras bröllop i framtiden :).

Meandu: Vilka lokaler har ni tittat på? Jag har mailat till Kraftkällan och funderar eventuellt på Brunnen i Arkelstorp också. Suck, det är jättesvårt.

Min bror och hans kollegor kommer att laga all mat och de fixar serveringspersonal också. Spriten får vi fixa i Tyskland. Fördelen med att köpa spriten själv är ju att även om det blir dyrt så blir det alltid över och det är ju ens eget att behålla. Har kollat på vinpaket på olika ställen och man får nog räkna med från 300 kr per person och det är ju lika med nästan 5 flaskor vin i Tyskland. Men det är ju som sagt en smaksak.

Tårtan kommer jag nog gå till Duvanders med. Fantasi tycker jag varierar med sina tårtor.

Frisyr vet jag fortfarande inte. Myran och Malkom är jätteduktiga. Men som jag skrivit tidigare så känns det väldigt surt att lägga tusenlappar på en bröllopsfrisyr som egentligen inte hade kostat så mycket om det hade varit en vanlig håruppsättning. Men som sagt, det är ju en smaksak det med :).

Hur många ska ni vara i ert brudfölje??

• Riddarbrud

Vi gifter oss 30 juli i Fjälkinge kyrka :).

Funderar lite på att ha två tärnor som även kommer att fungera som toastmadames. Men vet inte riktigt om det känns schysst att ge dem så mycket ansvar. Ska försöka fråga lite försiktigt. Hade redan bestäm tärna och allt för ett halvår sedan, men av någon anledning har vi inte pratat på flera månader (kan inte förstå varför egentligen) så det känns knappt aktuellt att hon får komma på bröllopet heller. Vi har väl växt ifrån varandra eller något, trist men sant. Min MB ska ha sin bästa kompis och sin bror som bestmän.

T-baren är ju jättemysigt! Shit vad svårt det ska vara med lokaler då! Letar jag på fel ställen eller är jag för kräsen :).

• Riddarbrud

Ja bildmässigt är ju tivoliparken kanon! vi ska faktiskt till Kastanjelund (yngsjö) och kolla deras lokal imorgon. Ska bli spännande och se vilka priser de tar.

Har faktiskt funderat på att göra buketten själv. Är i och för sig helt värdelös på sådant men känner inte att jag vill lägga allt för mycket pengar på den heller. Vart ska du fixa din?

Har du funderat på klänning än?

• Riddarbrud

Åh, vad blir det för klänning då? Har börjat titta på nätet och försöker komma fram tll vilken modell jag vill ha. Är rädd för att hitta någon nu och sen ångra mig till våren. Det vore inte så kul.

Ja jag tror man ska förvara buketten i kylskåpet. Men den blir väl antagligen inte lika fin som om floristen förvarar den.

Ja vi ska gifta oss i Fjälkinge kyrka. Ni då?

• Riddarbrud

Åhh, ja Maggie Sotteros klänningar är jättefina. Har spanat in den som heter Penelope, det är typ en sådan klänning jag tror jag vill ha :).

Jo självklart vill jag prova mig fram till vilken klänning jag vill ha. Det jag menade var att jag försöker se vilke klänning jag skulle kunna se mig i och vilka modeller jag skulle kunna känna mig bekväm i. Har också tänkt ta en dag på Atelje MB och har även tänkt ta en dag i Malmö och strosa runt lite i deras bröllopsaffärer. Ska bli ett sant nöje :).

Va på Kastanjelund idag och tittade på deras festlokal. Kan bli jättebra. Ska räkna lite på de priser vi fått innan vi bestämmer oss. Fick dock reda på att Jamborelägret (vet ej om det stavas så) är under den helgen vi ska gifta oss, vilket innebär att de preliminär bokat så gott som alla boende i hela Kristianstad kommun. Har en del släkt som inte bor här s det kommer bli ett projekt att fixa boende till dem.

• Riddarbrud

Sebastiania: har faktiskt ingen aning, men det verkar ju rimligt om de skulle ta betalt för en tårtställning, eller? Vågar man fråga hur mycket det tar för en bröllopstårta? Meandu: jag tycker t-baren ligger perfekt och är jättefint. Dock har jag hört att maten är sådär, men det är ju ett tag sen och de har säkert nya kockar. Känns det rätt så tycker jag att du ska köra på det :)

Svar på tråden Bröllop 2011 i Kristianstad