Inlägg från: 100703 M och B |Visa alla inlägg
  • 100703 M och B

3/7 2010 sista avsnittet...

Festprogrammet är halvklart, vi har ett första förslag på bordsplacering som jag tror är det som blir, men vi väntar så länge som möjligt såklart pga sista minuten ändringar..
    Jag har ungefär en tredjedel kvar av gästpresentationerna.
    Vi ska hem till mamma ikväll och göra resten av glasburkslyktorna (se bild i mitt galleri) och jag ska även försöka fixa till gästboken så den blir lite finare.

Sen är det bara såna där smågrejer som att komma på när vi ska åka med grejer till lokalen, vem som ska hänvisa gästerna till sina platser etc.. men det sistnämnda får nog mamma och pappa (värdparet) ta hand om. Tärna och toastmadam har tillräckligt att göra!

Hoppas också att stället där vi träffades hör av sig så vi får veta om vi kan fotograferas hos dem på dagen innan vigseln. Det heter passande nog Hjärtats Bar. :)

På torsdag nästa vecka ska jag prova klänningen efter sömmerskans jobb för att se så allt passar, sen är det manikyr veckan efter och måndagen innan är det bokat hos frissan så jag är nyfärgad.

• 100703 M och B

Blev hippad igår! Jäklar vad kul det var.. och vad förvånad jag blev! Min sambo hade ju "råkat försäga sig" och fått mig att lova att inte säga något den 26e när det var dags.

Tji fick jag! Kan säga att tjejerna tjöt av skratt och sa att han var helt enkelt bäst när jag berättade det. ;)

Blev väckt av en jätteglad sambo med en lapp med instruktioner på morgonen. Jag hade 90 min på mig att duscha, raka benen, packa ihop en väska med en massa saker och äta en rejäl frukost. Sen kom det en van med en av mina kompisars kille som förare och hämtade mig. Blev hemkörd till min kompis och avlämnad, i hallen står tre tjejer som jag jobbar med och hänger på mig en tiara, ett sånt band som det står möhippa på samt en "prisrosett" men istället för 1apris så är det en bild på min blivande man. Får ett glas skumpa och de tar en massa bilder. Hinner tänka att shit, har de blivit osams med de andra tjejerna, eller blev det inget så de bestämde sig för att göra nåt själva? Och sen, äh det blir nog kul i alla fall.. Så öppnades dörren in till vardagsrummet och där sitter inte mindre än 15 superglada tjejer och väntar!! Stod där och stammade och log och hade tårar i ögonen och visste inte vem jag skulle hälsa på först. Till och med min gamla kompis från studietiden hade åkt upp från Jönköping!

Vi satt och pratade lite, åt jordgubbar och drack skumpa och jag fick berätta hur morgonen hade avlöpt samt om jag verkligen packat allt på listan etc.. Efter en stund så skulle vi iväg, visade sig att vi gick till en silversmed som håller kurser för privatpersoner och just möhippor. Alla fick varsin silverbit som de sen skulle göra en berlock att hänga i ett jättefint armband som läraren hade gjort åt mig. Det blev så himla läckert med 18 berlocker där alla hade fått göra sin egen grej. Vissa valde att påminna om när vi träffades, andra såklart om dagen igår och ytterligare andra valde något som kännetecknar mig och min blivande etc. 

Efter det gick vi tillbaka hem till kompisen och där dukades det fram hembakta pajer och sallad och med skumpa. När vi hade ätit så fick jag en kasse med små paket i, de hade alla fått välja något litet som jag sen fick gissa om jag kom på historien bakom och vem som hade gett det. Vissa var klockrena och jättelätta, andra fick jag klura på en LÅNG stund men när jag väl kom på det var det ju enkelt. Många skratt och nostalgihistorier blev det.

Därifrån gick vi ner på stan, på vägen längs kanalen höll de upp sina jackor runt mig och försökte få mig att byta om till bikini för att bada i kanalen.. Hrm. Jag stod på mig väldigt länge (det var faktiskt ganska kallt) men sen började jag faktiskt - under linnet- knäppa upp bhn för att byta. Då gav de sig och sa att de bara skojat. PUH! Sen blev det Boule och drinkar för hela gänget, jättemysigt att spela lite och sen sitta och dricka drinkar och snacka.

Sen var det dags för middag, hemma hos en annan kompis hade de dukat upp jordens finaste plockmat, hembakat bröd, pizza-slices, parmaskinka, korvar, ostar etc.. Efter middagen fick jag veta att min älskling fått en lista med frågor om oss och jag skulle svara vad jag trodde att han hade svarat. Det var lite svårt men jättekul och framförallt sådär lite tårögt mysigt att höra hans ord om när han blev kär i mig på riktigt, när han visste att han ville dela sitt liv med mig och allt sånt. Det var till och med så flera av tjejerna satt där och snöt sig också. Han är bara bäst min sambo!!

Lite hälsningar från de som inte kunnat vara med och lite presenter från dem, sen var det frågesport, musiknostalgi med gamla blandskivor vi lyssnade på i bilen en hel sommar och såklart - drinkar! Efter det bar det av till en klubb som några av oss har jobbat på förut, the 90s, så kul med riktig nostalgimusik att dansa till, det var nog fasen på 90-talet jag dansade så mycket sist också ;)

Framåt 1-tiden började jag bli väldigt trött och frågade min kära tärna om hon började bli lite trött också, till min glädje så sa hon ja!! Hehe då erkände jag att jag nog är lite gammal och trött, men att gå upp kl 07 och festa till 01 kanske räckte? Det var fler än jag som var lite lättade i kön till garderoben kan jag säga. :) Var hemma vid 02 och fick berätta allt för min halvsovande älskling som så nyfiket höll sig vaken. Sjukt härlig dag!!

• 100703 M och B

Jag hade inte alls tänkt kolla på bröllopet men råkade klicka på en länk och fastnade för alla vackra klänningar som gästerna har! Och vad skönt att se att de kommer både i RÖTT (har så många legat med Daniel? verkligen??) och någon i VITT med svart blommönster (hur kunde hon! tänk om alla tror det är hon som gifter sig?) hihi 

Men som sagt, vilka underbara klänningar många har på sig, hade jag haft pengar hade jag lätt fyllt en hel garderob med såna där fantastiska kreationer! :)

Min blivande man fick se ett sms jag fick igår.. "Vi kommer kl 11. Packa iordning cykelkläder, träningskläder och gåut-kläder"

Det var en VÄLDIGT nervös och pirrig älskling som skulle försöka hitta sina grejer och packa ner dem och äta frukost och göra sig klar. Jag har nog aldrig sett honom så skakis. Jösses vad jag älskar honom! :) Hoppas han har en underbar dag och att jag får veta allt bus som grabbarna hittat på när han kommer hem och bubblar av längtan att få berätta allt. <3

• 100703 M och B

Uh okej det här går ju aldrig.. När Daniel började gråta och torkade tårarna så fick jag kämpa för att inte grina själv. Och tänk då när det är min egen älskling som står framför mig med tårar som rinner nerför kinden? Usch jag MÅSTE hitta vattenfast eyeliner.. nån som vet vad man hittar det? *snyft*

• 100703 M och B

Klänningen är hämtad och hänger hemma i hallen! OOooh jag vill åka hem direkt och prova den :D
    Just idag så blir det dock senare än vanligt hem för jag ska åka och fixa naglarna. Hade jättefina egna naglar när jag bokade tiden för en vecka sedan och bad om en förstärkning av egna naglar bara. Nu har jag självklart haft sönder flera naglar så nu vet jag inte vad de kommer säga.. Så typiskt! Jag vill inte ha jättelånga naglar men frågan är vad de tycker om förstärkning på de här små pluttarna.

• 100703 M och B

Första dagen på semestern och vi hade massvis att göra (skriva ut och sätta ihop festprogrammen, städa, tvätta etc). Vem ligger i sängen med spänningshuvudvärk och halvt illamående bara jag försöker vända på huvudet? Jodå. Tack för den!

Tur att han jag gifter mig med på lördag är så satans bäst så allt är nästan klart med festprogrammen, trots att tonern tog slut och han var tvungen att åka och köpa ny.

Det är lite pirrigt i maggropen nu! I övermorgon blir vi man och fru! :)

• 100703 M och B

Nu har min sambos föräldrar kommit och vi sitter i solen på terrassen och dricker vin och pratar. Känns mycket mer avslappnat nu inför morgondagen. ;)

• 100703 M och B

Fru! 

Det var underbart, varmt, och helt enkelt fantastiskt.. Jag tror att ALLA snöt sig och snörvlade under vigselakten, vi hade ju fått tag i en väldigt rörande dikt och löftena som jag skrivit var svåra att läsa när vi båda försökte att inte gråta. Helt otroligt vilka tal som hölls under middagen, vilka underbara vänner och familjer vi har. Maten var perfekt, lokalen, personalen och allt var perfekt (utom kanske att DJn missade några av låtarna som vi önskat oss under kvällen, men vi dansade ändå!). Valsen satt som den skulle, enda knepiga var att jag började kliva på klänningskanten. Löstes med lite kortare steg så vi kunde parera men det var ingen annan som lade märke till. Känns som om jag upprepar mig men allt vara bara helt perfekt!
    På tisdag åker vi på vår bröllopsresa. :)

Svar på tråden 3/7 2010 sista avsnittet...