Blev hippad igår! Jäklar vad kul det var.. och vad förvånad jag blev! Min sambo hade ju "råkat försäga sig" och fått mig att lova att inte säga något den 26e när det var dags.
Tji fick jag! Kan säga att tjejerna tjöt av skratt och sa att han var helt enkelt bäst när jag berättade det. ;)
Blev väckt av en jätteglad sambo med en lapp med instruktioner på morgonen. Jag hade 90 min på mig att duscha, raka benen, packa ihop en väska med en massa saker och äta en rejäl frukost. Sen kom det en van med en av mina kompisars kille som förare och hämtade mig. Blev hemkörd till min kompis och avlämnad, i hallen står tre tjejer som jag jobbar med och hänger på mig en tiara, ett sånt band som det står möhippa på samt en "prisrosett" men istället för 1apris så är det en bild på min blivande man. Får ett glas skumpa och de tar en massa bilder. Hinner tänka att shit, har de blivit osams med de andra tjejerna, eller blev det inget så de bestämde sig för att göra nåt själva? Och sen, äh det blir nog kul i alla fall.. Så öppnades dörren in till vardagsrummet och där sitter inte mindre än 15 superglada tjejer och väntar!! Stod där och stammade och log och hade tårar i ögonen och visste inte vem jag skulle hälsa på först. Till och med min gamla kompis från studietiden hade åkt upp från Jönköping!
Vi satt och pratade lite, åt jordgubbar och drack skumpa och jag fick berätta hur morgonen hade avlöpt samt om jag verkligen packat allt på listan etc.. Efter en stund så skulle vi iväg, visade sig att vi gick till en silversmed som håller kurser för privatpersoner och just möhippor. Alla fick varsin silverbit som de sen skulle göra en berlock att hänga i ett jättefint armband som läraren hade gjort åt mig. Det blev så himla läckert med 18 berlocker där alla hade fått göra sin egen grej. Vissa valde att påminna om när vi träffades, andra såklart om dagen igår och ytterligare andra valde något som kännetecknar mig och min blivande etc.
Efter det gick vi tillbaka hem till kompisen och där dukades det fram hembakta pajer och sallad och med skumpa. När vi hade ätit så fick jag en kasse med små paket i, de hade alla fått välja något litet som jag sen fick gissa om jag kom på historien bakom och vem som hade gett det. Vissa var klockrena och jättelätta, andra fick jag klura på en LÅNG stund men när jag väl kom på det var det ju enkelt. Många skratt och nostalgihistorier blev det.
Därifrån gick vi ner på stan, på vägen längs kanalen höll de upp sina jackor runt mig och försökte få mig att byta om till bikini för att bada i kanalen.. Hrm. Jag stod på mig väldigt länge (det var faktiskt ganska kallt) men sen började jag faktiskt - under linnet- knäppa upp bhn för att byta. Då gav de sig och sa att de bara skojat. PUH! Sen blev det Boule och drinkar för hela gänget, jättemysigt att spela lite och sen sitta och dricka drinkar och snacka.
Sen var det dags för middag, hemma hos en annan kompis hade de dukat upp jordens finaste plockmat, hembakat bröd, pizza-slices, parmaskinka, korvar, ostar etc.. Efter middagen fick jag veta att min älskling fått en lista med frågor om oss och jag skulle svara vad jag trodde att han hade svarat. Det var lite svårt men jättekul och framförallt sådär lite tårögt mysigt att höra hans ord om när han blev kär i mig på riktigt, när han visste att han ville dela sitt liv med mig och allt sånt. Det var till och med så flera av tjejerna satt där och snöt sig också. Han är bara bäst min sambo!!
Lite hälsningar från de som inte kunnat vara med och lite presenter från dem, sen var det frågesport, musiknostalgi med gamla blandskivor vi lyssnade på i bilen en hel sommar och såklart - drinkar! Efter det bar det av till en klubb som några av oss har jobbat på förut, the 90s, så kul med riktig nostalgimusik att dansa till, det var nog fasen på 90-talet jag dansade så mycket sist också ;)
Framåt 1-tiden började jag bli väldigt trött och frågade min kära tärna om hon började bli lite trött också, till min glädje så sa hon ja!! Hehe då erkände jag att jag nog är lite gammal och trött, men att gå upp kl 07 och festa till 01 kanske räckte? Det var fler än jag som var lite lättade i kön till garderoben kan jag säga. :) Var hemma vid 02 och fick berätta allt för min halvsovande älskling som så nyfiket höll sig vaken. Sjukt härlig dag!!