Inlägg från: Kärleken9 |Visa alla inlägg
  • Kärleken9

Juli 2010

Roses: Ja verkligen skönt.

Tokisen: Vi träffade prästen i mars, han har semester när vi kommer ner och avbryter sin semester för att viga oss. Lite skraj vi inte ska minnas. Fy farao... Men dina vänner visste kanske att du är lite galen så de bredde på. Ska också göra utsidorna på festhäfterna, insidan är klar

Nu är placeringskorten klara Hjälp va snabb hon var, säkert snygga med.

• Kärleken9

KatjaB: Åhhh vilken kanon hippa! Verkligen väl genomtänkt. KUL! Rolig idé det att alla fick tala om vad de har för minnen med dig.

miris: Jag vill inte byta med dig. Ska bli roligt att hitta på framsidan nu när äntligen innehållet ligger som det ska

• Kärleken9

Ännu en av mina vänner, barndomsvän, har tackat nej på inbjudan så jag kommer inte ha några av mina kompisar på bröllopet. Känns lite i hjärtat. Även om sambons vänner nu också är mina vänner, efter 8 år blir det ju så, men ändå.

Festhäftet är nu klart, även utsidan så det känns bra. Nu ska de bara tryckas också. Nästa projekt blir vigselprogramet.

• Kärleken9

Vi3: Tack. Trist för dig med även om iaf 1 kommer. Kramar tillbaka. Vi blir nog gifta ändå!

• Kärleken9

Korallbruden: Ja det är tråkigt, och luften gick ur mig lite, men snart är jag not på´t igen. Är ju som sagt kanske mest deras förlust och inget kan förstöra denna dag.

casmel: Jaa svindlande tanke. *Längtar också*

Ska ta och börja maila runt till alla tror jag. Präst, fotograf, säckpipeblåsare. Kock och tårta får svärmor ta hand om. Frisören är allt klart med. Ska bara be min svägerska kolla om man ska ha nytvättat hår eller inte, vilket som är bäst för frisyren. Solist och kantor är klara också. I veckan ska de kolla festlokalens ljud och bord, de som bor däre nere, blir ju lite långt att åka 200 mil för oss.

• Kärleken9

Korallbruden: Skönt att du ändå är nöjd med skorna. Trist att du inte va i form för fotograferingen men den andra blir säkert lika bra. Var väldigt roligt att göra den fotogrferingen tyckte jag, och jag är sjukt nöjd med resultatatet.

miris: Ok tack, ska kolla med min frisör också för säkerhetsskull, men jag skulle tro jag får samma svar. OJ inte långt kvar för dig nu. Spännande!

• Kärleken9

vi3: Hmmm svårt att råda. Men kanske bättre att gräva ner stridsyxan nu än ha det som det är nu till bröllopet? Lättare sagt än gjort förstår jag men annars får du göra som säger han får åka och du strunta i det. Barnen tycker jag inte man ska blanda in i konflikter, hon har  rätt till sin farfar vare se du vill det eller inte tycker jag iaf.

100703: se där jag frisörer som tycker olika, ska nog absolut fråga min hur hon vill ha det Tycker som de andra ha 2 olika tårtor om ni vill det eller inte kan enas om en, men jag tror också det går mer då för då vill folk prova båda.

JollyO :OJ har inte era föräldrar träffats förrut?!?! Kan tro det blir stelt då om alla hade med sig nya relationer. Dags för er att visa man kan leva med varandra livet ut eller?

Blomman82: Är inget jag vill ha ogjort, all planering och så, har varit kul och speciellt eftersom det är vår fest och vi som bestämmer, men inte skulle jag vilja göra om det.

Söker och söker en gamal resväska att göra om till "spargris" till festen. Men de få jag hittar kostar därefter. Hmmm kanske måste tänka om och göra en sån lådtårta ändå.

• Kärleken9

100703: Låter som en härlig och väl genomtänkt hippa du fått. KUL!

Vi3: Mmm  inte alltid så lätt att vara mamma och svälja saker till fördel för sina barn. Men du gör rätt tycker jag.

• Kärleken9

Men ååå glömde ju...

*Hur har ni "fått ihop" alltså hur håller era festhäften ihop?

* Någon som gjort en sån "tårta" att lägga kurvert i för gästerna? Hur gjorde ni???

• Kärleken9

minimis: Åh va jobbigt och plötsligt. Men bra att han får op. Ang. servetter har du kikat på Rusta? De brukar ju ha sånt nu till sommaren. Scarfs: Kolla på tradera också där kan man hitta det mesta. Låter väldigt fint och högtidligt tycker jag.

casmel: Ska kolla din tårta, hade ju för mig att någon gjort en ja. Nu föll det sig så bra att Martins syster hade en liggande som dessutom varit deras farfars, tror jag det var, så då blir det ju ännu roligare. Ska "pimpa" den med lite grejer bara och kanske lägga ner solhatt, solkräm etc i för att den ska bli lite roligare.

KatjaB: Lovar du blir nöjd med bilderna. Jag är väldigt nöjd med mina. Fick 80 bilder varav 20 kanske redigerade. Tror att jag idag får hem de framkallade. Hoppas bara inte sambon öppnar dem. :-O

Vad ska ni ha för blommor i kyrkan, om ni ska ha några, ni vet såna små vaser som sitter på bänkraderna. Min svärmor och svägerska föreslog daggkåpor men näää de va ju inte särsklit fina tyckte vi.

Ang. dans vi är tvärsugna på att dansa vals, bryta in med någon annan dans, och tillbaka till vals. Utan att säga något. Finns många såna filmer på youtube.com Är sugen på att teckna låten i mellan och Martin dansar, ja på nåt vis ska vi få ihop det.

Svar på tråden Juli 2010