Inlägg från: Kärleken9 |Visa alla inlägg
  • Kärleken9

Juli 2010

Någon som vet hur det är med körkortet och när ska man börja använda sitt nya efternamn? Direkt eller får man en bekräftelse hem att nu kan du börja... ???

• Kärleken9
    HemligE skrev 2010-06-16 16:13:08 följande:
    Nästan allt går automatiskt när man byter namn... Till och med Lindexkort, Hmkort osv har kommit hem till mig utan att jag beställt nåt Det enda jag kommer på just nu är Passet som man måste fixa själv. En sak till kan ju vara bra att ordna förresten : Jag ringde till vårt postkontor och talade om att jag bytt namn så ingen post skulle försvinna. Posten ville bara att vi skulle sätta en provisorisk lapp med det nya namnet ( och ha de andra namnen kvar oxå) på postlådan...
    Ok, inkl körkortet? Får man bekräftelse då namnet är godkännt eller hur går det till?

Superfin bukett du har i ditt galleri!! Jag ska också ha kallor som sagt var.

• Kärleken9

Vad kostar era blommor? Jag har fått pris på 1600:- känns lite mkt så jag ska ringa och få allt spec. idag. Få se om jag kan få ner priset lite.

Presenter: Har inte alls tänkt så långt. Måste man ha det? Jag tycker det är ett heders uppdrag så varför ska man ha "betalt"? Jag fick inget av min syster då jag var tärna, mer än en förstoring på foto med en fin text på baksidan. Räckte mer än väl för mig. + då hår, smink, bukett på stora dagen.
    Chafför får betalt, kock får betalt, solist får betalt så alla såna saker får de ju betalt för.

• Kärleken9

100703: Visst är det jobbigt med sånt vi inte kan påverka? Det är upp till killarna att fixa med svensexa. Men jag håller med tråkigt att de inte kan komma med nåt bättre än så. Är det inte bättre det tar det från em då fler kan? Men som sagt är ju faktiskt deras jobb att fixa med detta. Tanken har slagit mig med eftersom jag nu har fått två medan min älskling inte har fått någon svensexa än. men jag hoppas och tror den blir då vi finns på plats där nere. Då kommer man väl oroa sig för vad de hittar på istället.

Vad är det som du känner dig pressad över just nu? Brukar va lättare då man kan prata om det

Själv tappade vi en katt igår, överkörd, så idag känns bröllop mer som en flykt än något stress.

Har iaf pratat med vår florist idag. Hon kan ff inte säga vad kallorna kommer kosta för det kunde inte leverantören svara på idag heller. Men hon trodde hon räknat lite väl högt, ca 1600:-, men hon har ju rätt i att det hellre får bli billigare än vad hon sagt än tvärtom. Hon trodde min bukett skulle hamna på ca 800:- iaf. Vad kommer era blommor kosta???

• Kärleken9

Hmmm inte bra av er vigselförrättare. Har du provat att ringa henne eller henens jobb? Kan ju ha blivit sjuk eller något? Kanske inte rätt sinnesstämmning för gästpresentation precis nu det kan jag ju förstå. Hmm du får titta på nåt skoj på nätet eller så först.

Nää det är hemskt! Inte lätt då man har en 4 åring hemma också som frågar och funderar, då man själv är ledsen.

• Kärleken9

HemligE skrev 2010-06-17 19:56:41 följande:
          Ja det kommer papper hem om körkortet. Så det är bara fotot du måste fixa Annars kommer det väl ingen direkt bekräftelse på namnet. Posten började dimpa ner i lådan med mitt nya efternamn ganska fort    

Undra jag om det blir då efter vigseldatumet, för det var ju längesen vi skicka hindersprövning samt namnändring och än heter jag mitt flicknamn på allt Japp bara foto då, men det lär jag hinna efter vi kommit hem från södern.

roses: ja vi saknar vår kisse jättemycket.

Jag har inte hört något heller om någon svensexa men jag tror stenhårt på att den kommer när vi väl kommit ner till Halland, är ju där alla hans barndomsvänner, släkt finns. Jag försöker även förbereda mig på att jag kanske får min 3:e hippa då, men jag slipper gärna. Skulle nog bli besviken om han inte får någon, men jag tror nog de ordnar nåt. Då kommer jag säkert va orolig för VAD de hittar på

• Kärleken9

casmel: Blir spännande att se den skapelsen sedan, va kreativ du är!

vi3: Ja är inte alls kul när de rycks ifrån en. Tack för kramen, behöver den verkligen...

• Kärleken9

VI3: NÄ någon måtta får det vara, om det inte absolut akut eller så kan det väl vänta tills efter iaf???

• Kärleken9

Vi3: håller helt med antingen typ nu eller så efter.

miris: smart.

• Kärleken9

Kul att ha sett dagens bröllop på tv. Framför allt vigseln kommer ju att bli så även för oss om 3 veckor, ja ingen stråkorkester eller Agnes och Björn som sjunger men ändå. Det som sägs är ju ganska lika oavsett vilka som vigs. Men jag skulle inte vilja byta med dem, vilken press!!! Någon sett dem irl idag???

Började med vigselprogrammen men kände sen det inte fanns tid idag, så det kanske får bli imorgon.

Svar på tråden Juli 2010