• 100703 M och B

Juli 2010

Tråden verkar ha blivit stängd, så jag skapar en ny åt oss!

Whitewedding: 3 juli
    tessomac: 3 juli
    AnneliM: 3 juli
    h and a 2010: 3 juli
    Lyckligtjej: 3 juli
    Idajohanna82: 3 juli
    Fenixx: 3 juli
    aikidoaasa: 3 juli
    Mrs Opp: 3 juli
    happytoaster & tommystena: 3 juli
    JollyO: 3 juli
    NightElf: 3 juli
    AnnaMartin: 3 juli
    Korallbruden: 3 juli
    Jessie81: 3 Juli
    Julibrud10: 3 juli
    Vi3 3 juli
    KatjaB: 10 juli
    brudjuli2010: 10 juli
    kikki kikki: 10 juli
    Tokisen: 10 juli
    Periwinkle: 10 juli
    sommar10: 10 juli
    Kullaberg: 10 juli
    sockersmulan: 10 juli
    Juli 2010: 10 juli
    Fru Indosaurie: 10 juli
    zeldae: 10 juli
    Sussi08: 10 juli
    Ceke o Kece: 10 juli
    Chippis419: 10 juli
    Bruden 100710: 10 juli
    trendig: 10 juli
    HemligE : 10 juli
    Björnisarna: 10 juli
    Kärleken9 10 juli
    tessomac 10 juli
    Lycklig 81: 17 juli
    LoveA: 17 juli
    Mia77: 17 juli
    wiicky: 17 juli
    100717: 17 juli
    Juli 2010. 17 juli
    Casmel: 17 juli
    Juli 2010 17 juli
    Sandie87: 24 juli
    Juli100724: 24 juli
    Everton: 24 juli
    Gotlandstös: 24 juli
    Nyen80: 24 juli
    suzem: 24 juli
    Rosesarered: 24 juli
    Hante: 24 juli
    Karlstadtös i Stockholm:24juli
    BlivandeFruPettersson: 24 juli
    icimici 24 juli
    Miss Alice: 25 juli
    Källerudd: 28 juli
    Blomman82: 30 Juli
    Sarahkka: 31 juli
    Jossposs: 31 juli
    Grönprickig: 31 juli
    Clea: 31 juli
    Sajberpillan: 31 juli
    Fru i juli 2010: 31 juli
    El amor: 31 juli
    karinochjonas: 31 juli
    MrsMuffin: 31 juli
    MiaCia2010 31 juli
    Racolina 31 juli
    zkorpan 31 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-30 22:18
    Saga2010 24 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-03 17:29
    Uppsalabrud2010 17 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 15:16
    Eriane: 3 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-18 21:35
    Elinah 22 juli
    dothehula 31 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-30 15:53
    thisaintalovesong: 17 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-04 21:44
    Whitewedding: 3 juli
    tessomac: 3 juli
    AnneliM: 3 juli
    h and a 2010: 3 juli
    Lyckligtjej: 3 juli
    Idajohanna82: 3 juli
    Fenixx: 3 juli
    aikidoaasa: 3 juli
    Mrs Opp: 3 juli
    happytoaster & tommystena: 3 juli
    JollyO: 3 juli
    NightElf: 3 juli
    AnnaMartin: 3 juli
    Korallbruden: 3 juli
    Jessie81: 3 Juli
    Julibrud10: 3 juli
    Vi3 3 juli
    Eriane: 3 juli
    KatjaB: 10 juli
    brudjuli2010: 10 juli
    kikki kikki: 10 juli
    Tokisen: 10 juli
    Periwinkle: 10 juli
    sommar10: 10 juli
    Kullaberg: 10 juli
    sockersmulan: 10 juli
    Juli 2010: 10 juli
    Fru Indosaurie: 10 juli
    zeldae: 10 juli
    Sussi08: 10 juli
    Ceke o Kece: 10 juli
    Chippis419: 10 juli
    Bruden 100710: 10 juli
    trendig: 10 juli
    HemligE : 10 juli
    Björnisarna: 10 juli
    Kärleken9 10 juli
    tessomac 10 juli
    Lycklig 81: 17 juli
    LoveA: 17 juli
    Mia77: 17 juli
    wiicky: 17 juli
    100717: 17 juli
    Juli 2010. 17 juli
    Casmel: 17 juli
    Juli 2010 17 juli
    Uppsalabrud2010: 17 juli
    thisaintalovesong: 17 juli
    Elinah: 22 juli
    Sandie87: 24 juli
    Juli100724: 24 juli
    Everton: 24 juli
    Gotlandstös: 24 juli
    Nyen80: 24 juli
    suzem: 24 juli
    Rosesarered: 24 juli
    Hante: 24 juli
    Karlstadtös i Stockholm:24juli
    BlivandeFruPettersson: 24 juli
    icimici 24 juli
    Saga2010: 24 juli
    LillaIda: 24 juli
    Miss Alice: 25 juli
    Källerudd: 28 juli
    Blomman82: 30 Juli
    Sarahkka: 31 juli
    Jossposs: 31 juli
    Grönprickig: 31 juli
    Clea: 31 juli
    Sajberpillan: 31 juli
    Fru i juli 2010: 31 juli
    El amor: 31 juli
    karinochjonas: 31 juli
    MrsMuffin: 31 juli
    MiaCia2010 31 juli
    Racolina 31 juli
    zkorpan 31 juli
    Dothehula: 31 juli

At last my love has come along
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-11 08:37
    Kanske ska lägga till mig själv också:
    100703 M och B 3 juli
  • Svar på tråden Juli 2010
  • CeKe

Hoppsan, kul att höra att det är fler som går in ordentligt för valsen! Jag älskar att dansa och hade gärna fått till det i någon tjusig dans.. men min käre Kece har liksom inte samma kärlek till det här med att röra sig i takt till musik.. så jag får va glad att han alls vill dansa vals Vilket han faktiskt aldrig ifrågasatt Men så blir det ju "vår" tokiga låt "det är inte lätt att va ödmjuk..." som vals också. Sen efter den kör vi Calle Schewens vals och drar in gästerna i svänget också

Mjo, just nu känns det som att vi tog på oss ett projekt för mycket här innan bröllopet, men faktiskt ser det ut som om vi (läs jag, för kece jobbar fortfarande) ror de projekt vi (jag) planerat i land. Har tagit bord gamla bårder i två rum, kört recover på väggarna i ett rum, målat väggarna i tre rum och nu slipat golvet i två av dem. På söndag ska vi lägga parkettgolv i det tredje. Sen kan vi flytta in i den del av huset vi tänkte "bo"! Skulle va så skönt att komma hem från semestern/bröllopsresan och ha sängen, soffan, tv:n etc på plats och inte behöva börja med att flytta runt allt och ge sig rakt in i rusten igen. Förhoppningsvis är ena badrummet klart då också. Hantverkarna håller på för fullt

Mm, i morgon blir en dag att jobba på solbrännan! Ska lacka govlet två vändor, men däremellan blir det sol, sol sol! Och så lite bad

• Korallbruden

Tack vare Roses så fick jag veta att vår fotograf Lindisima har lagt ut bilder på sin blogg på våran inbjudan. Tack Roses

Nu börjar allt landa och för er som inte har börjat vika servetter och skrivet ut festprogran så är det en varm rekomendation att inte göra det dagarna innan bröllopet...

Får nycklarna till lokalen i morgon kl 8:30 och sedan börjar sagan av allt planerande... tiden har gått så fort och vi ser fram emot ett bröllop med mycket skratt och full rulle

Önskar alla 3:e juli brudar lycka till i stressen !

• mountainleaf

Man ska inte göra placeringshjärtan av Cernitlera om man är stressad och arg på sambon för att han inte hjälper till...
    Nu är vi tvungna att vädra hela lägenheten eftersom de låg i ugnen för länge och på för hög värme...Typiskt.nu måste jag åka till Panduro en gång till i veckan...

• KatjaB

hej på er! vad ni skriver får läsa ikapp lite senare. Vi måste också börja öva på valsandet... har blivit lite dåligt med det på sistone.
    Vi har eventuellt fått tag på en bil att åka efter vigseln, en söt liten gammal fiat. En sån där pytteliten sak ni vet.. ska kolla mer imorgon men hoppas det blir bra, de är ju så söta

• miris

Vi ska dansa "tryckare" men har inte valt låt ÄN! Bröllop i övermorgon... Shit!

Imorgon blir ett fullspäckat schema! Ska handla det sista, skriva ut 2 sidor till festprogrammet, lägga på dukar, ljus och allt man kan göra dagen innan.... Ja, jag vet inte allt. Det känns väldigt förvirrat just nu!!

Går något fel imorgon kommer jag bryta ihop!

Kommer säkert att gå och lägga mig alldeles för sent!

Phu.. Nu är det pirrigt!

• minimis

Orkar inte ens nämna allt som hänt sen sist. Men det är helt sjukt vad motgångar vi haft nu, inte alls lägligt att gifta sig mitt i den här krisen. Men jag ska göra mitt bästa för att släppa allt och bara vara lycklig på lördag!

Har dock ett mer konkret problem, låten You're the sunshine of my life, vi ska ha den som utgångsmusik. Men jag hittar ingen bra version på den! Liveversionerna är ju mycket bättre än studioinspelningen, men då är ju applåder o busvissling med. Tips??

• Fru i juli 2010

minimis skrev 2010-07-01 22:45:21 följande:
    Orkar inte ens nämna allt som hänt sen sist. Men det är helt sjukt vad motgångar vi haft nu, inte alls lägligt att gifta sig mitt i den här krisen. Men jag ska göra mitt bästa för att släppa allt och bara vara lycklig på lördag!Har dock ett mer konkret problem, låten You're the sunshine of my life, vi ska ha den som utgångsmusik. Men jag hittar ingen bra version på den! Liveversionerna är ju mycket bättre än studioinspelningen, men då är ju applåder o busvissling med. Tips??

Jag kan nog ha den... Ska kolla hemma! Återkommer!

• Kärleken9

Nu så har vi fått ihop vår mix med låtar och det känns riktigt bra. Inte för avancerat men kommer nog bli roligt. Har dessutom lagt en av "våra" låtar som bas, i början och slutet You´re my inspiration med Chicago. Nu gäller det bara att öva i smyg eftersom vi imorgon åker ner och bor hos svägerskan fram till dagen B.

roses: Vanlig tryckare eller foxtrot duger säkert som dans! Glöm vad alla förväntar sig är ju ER dag! <<3

100703: Åh va roligt att ni gått kurs och att det sitter som en smäck. Kommer säkert va uppskattat när ni lagt ner så mycket tid på det.

ceke: Vad ska ni ha för tokig låt? *Nyfiken*

Korall: Bra tips där Är ju inte sista dagen för oss idag men innan vi åker ner är det ju det, och vem ska skriva ut festprogram idag. *Visslar* Men vika dem får vi göra när vi kommer ner...

mountailleaf: ÅH NEJ!!! Hoppas du hittar nåt annat eller att det går bättre nästan gång!

KatjaB: Hoppas det går i lås med bilen, låter som det passar ert tema. Spännande att klämma in er i den  med klänning och allt.

miris: ANDAS! Ta det lugnt och strukturera upp dagen så blir det nog bra ska du se. (Lätt att säga kommer säker va lika om en vecka!!!)

minimis: Styrkande kramar till er, trist då det är så att man känner det inte är läge men svårt att ändra på. Hoppas er dag blir fantastisk ändå! <3

LYCKA TILL NU ALLA BRUDAR SOM BLIR FRU I HELGEN! Vi sitter här och längtar och väntar på att höra ALLT om era dagar!

• KatjaB

kärleken9: ja, haha den är ju pytteliten men väldigt söt. Simon vill kolla om vad det skulle kosta med häst o vagn också, själv är jag lite rädd för hästar o gillar sånadär små söta bilar så jag jobbar på att få honom att gilla den lika mycket också

Vi kommer dansa wienervals (så gott vi kan) med en snurr i början och ett tjusigt av slut också. Men mina idéer om att han skulle lyfta mig i en snurr har vi släppt. Hahah, när vi provade blev det inte alls bra utan bara fumligt och tungt

• Kärleken9

KatjaB: Hihihi vilka syner man fick nu med er i lyftet. Är inte wienervalsen väldigt låååång eller har ni kortat ner den?

Svar på tråden Juli 2010