• 100703 M och B

Juli 2010

Tråden verkar ha blivit stängd, så jag skapar en ny åt oss!

Whitewedding: 3 juli
    tessomac: 3 juli
    AnneliM: 3 juli
    h and a 2010: 3 juli
    Lyckligtjej: 3 juli
    Idajohanna82: 3 juli
    Fenixx: 3 juli
    aikidoaasa: 3 juli
    Mrs Opp: 3 juli
    happytoaster & tommystena: 3 juli
    JollyO: 3 juli
    NightElf: 3 juli
    AnnaMartin: 3 juli
    Korallbruden: 3 juli
    Jessie81: 3 Juli
    Julibrud10: 3 juli
    Vi3 3 juli
    KatjaB: 10 juli
    brudjuli2010: 10 juli
    kikki kikki: 10 juli
    Tokisen: 10 juli
    Periwinkle: 10 juli
    sommar10: 10 juli
    Kullaberg: 10 juli
    sockersmulan: 10 juli
    Juli 2010: 10 juli
    Fru Indosaurie: 10 juli
    zeldae: 10 juli
    Sussi08: 10 juli
    Ceke o Kece: 10 juli
    Chippis419: 10 juli
    Bruden 100710: 10 juli
    trendig: 10 juli
    HemligE : 10 juli
    Björnisarna: 10 juli
    Kärleken9 10 juli
    tessomac 10 juli
    Lycklig 81: 17 juli
    LoveA: 17 juli
    Mia77: 17 juli
    wiicky: 17 juli
    100717: 17 juli
    Juli 2010. 17 juli
    Casmel: 17 juli
    Juli 2010 17 juli
    Sandie87: 24 juli
    Juli100724: 24 juli
    Everton: 24 juli
    Gotlandstös: 24 juli
    Nyen80: 24 juli
    suzem: 24 juli
    Rosesarered: 24 juli
    Hante: 24 juli
    Karlstadtös i Stockholm:24juli
    BlivandeFruPettersson: 24 juli
    icimici 24 juli
    Miss Alice: 25 juli
    Källerudd: 28 juli
    Blomman82: 30 Juli
    Sarahkka: 31 juli
    Jossposs: 31 juli
    Grönprickig: 31 juli
    Clea: 31 juli
    Sajberpillan: 31 juli
    Fru i juli 2010: 31 juli
    El amor: 31 juli
    karinochjonas: 31 juli
    MrsMuffin: 31 juli
    MiaCia2010 31 juli
    Racolina 31 juli
    zkorpan 31 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-30 22:18
    Saga2010 24 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-03 17:29
    Uppsalabrud2010 17 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 15:16
    Eriane: 3 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-18 21:35
    Elinah 22 juli
    dothehula 31 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-30 15:53
    thisaintalovesong: 17 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-04 21:44
    Whitewedding: 3 juli
    tessomac: 3 juli
    AnneliM: 3 juli
    h and a 2010: 3 juli
    Lyckligtjej: 3 juli
    Idajohanna82: 3 juli
    Fenixx: 3 juli
    aikidoaasa: 3 juli
    Mrs Opp: 3 juli
    happytoaster & tommystena: 3 juli
    JollyO: 3 juli
    NightElf: 3 juli
    AnnaMartin: 3 juli
    Korallbruden: 3 juli
    Jessie81: 3 Juli
    Julibrud10: 3 juli
    Vi3 3 juli
    Eriane: 3 juli
    KatjaB: 10 juli
    brudjuli2010: 10 juli
    kikki kikki: 10 juli
    Tokisen: 10 juli
    Periwinkle: 10 juli
    sommar10: 10 juli
    Kullaberg: 10 juli
    sockersmulan: 10 juli
    Juli 2010: 10 juli
    Fru Indosaurie: 10 juli
    zeldae: 10 juli
    Sussi08: 10 juli
    Ceke o Kece: 10 juli
    Chippis419: 10 juli
    Bruden 100710: 10 juli
    trendig: 10 juli
    HemligE : 10 juli
    Björnisarna: 10 juli
    Kärleken9 10 juli
    tessomac 10 juli
    Lycklig 81: 17 juli
    LoveA: 17 juli
    Mia77: 17 juli
    wiicky: 17 juli
    100717: 17 juli
    Juli 2010. 17 juli
    Casmel: 17 juli
    Juli 2010 17 juli
    Uppsalabrud2010: 17 juli
    thisaintalovesong: 17 juli
    Elinah: 22 juli
    Sandie87: 24 juli
    Juli100724: 24 juli
    Everton: 24 juli
    Gotlandstös: 24 juli
    Nyen80: 24 juli
    suzem: 24 juli
    Rosesarered: 24 juli
    Hante: 24 juli
    Karlstadtös i Stockholm:24juli
    BlivandeFruPettersson: 24 juli
    icimici 24 juli
    Saga2010: 24 juli
    LillaIda: 24 juli
    Miss Alice: 25 juli
    Källerudd: 28 juli
    Blomman82: 30 Juli
    Sarahkka: 31 juli
    Jossposs: 31 juli
    Grönprickig: 31 juli
    Clea: 31 juli
    Sajberpillan: 31 juli
    Fru i juli 2010: 31 juli
    El amor: 31 juli
    karinochjonas: 31 juli
    MrsMuffin: 31 juli
    MiaCia2010 31 juli
    Racolina 31 juli
    zkorpan 31 juli
    Dothehula: 31 juli

At last my love has come along
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-11 08:37
    Kanske ska lägga till mig själv också:
    100703 M och B 3 juli
  • Svar på tråden Juli 2010
  • NightElf

Hej på er nu har jag varit borta ett tag. Har haft fullt upp med möhippa, byta fotograf, träffat den nya fotografen, träffat prästen, fått ordning på 6 personer som hjälper oss med mat och servering, syskon på besök, jobbet, byte av jobb, jagat noter till kantorn, graverat ringar... Allt på mindre än två veckor. Idag gick jag på semester tack och lov! Nu ska jag ha en helt bröllopsfri kväll och midsommarafton (fast lite snack kommer det bli med svärföräldrarna förstås) känns som att det behövs! På måndag drar cirkusen igång, då kommer mamma ner och börjar med maten... På lördag nästa vecka smäller det!!

• sarahkka76

Här går det undan tjejer ser jag. Vad kul att det händer så mycket och snart blir det vår tur

Ringarna kommer att bli klara inom 2 veckor, jippiiii! Idag var vi och beställde de sista detaljerna för tårtan och så har vi beställt en pralin till varje gäst till bubblet som de kommer att göra i vår temafärg Det blev en pralin med vitchoklad, jordgubb och champagne.

Nu väntar jag på min klänning som förhoppningsvis dyker upp under nästa vecka

• 100703 M och B

Det hänger en brudklänning i hallen!! :D

Nu börjar det dra ihop sig ordentligt.. Mamma smsar och berättar att det blev 107 st i glasburksprojektet (se mitt galleri för förklaring) och att hon börjar bli nervös - Hon nervös?? Här spritter det i hela kroppen för närvarande och jag vet inte hur jag ska klara av att hålla mig i en hel vecka och en och en halv dag innan det är dags!

Vill göra klart allt nu på en gång men inser att det är lika bra att vänta så länge som möjligt med bordsplacering och gästpresentationerna ifall det blir sista minuten-ändringar. Och så har jag börjat fasa för vädret.. Nej inte som ni tror, jag är inte rädd för att det kommer bli regn etc utan för att det kommer bli 25 grader och sol! Ja ni såg rätt, jag är rädd för att vi kommer fullkomligt smälta bort i så fall! Dubbelt tyg i klänningen, underkjol och allt! ;)

• KatjaB

kärleken9: ja det känns bra att ha floret hemma. så det fick vara värt de extra pengarna.
    blev inget tv, kanske glömt nämna det.. vi hörde inget på ett bra tag sen ifrån dem o kände sen att det är väl nog att vara nervös ändå

var iväg idag o glodde lite på min klänning igen, den ska vara uppsydd o klar på tisdag, så då får jag hem den. Åååh, hur ska jag kunna låta bli att prova den??

Sen har jag avbokat makeupstore och sminkas hos frisören. Från början låg makeupstore bara över gatan från frissan med superfina lokaler, med en sminkös som sminkat mig förut som var superduktig och plats för att kunna byta om.
    Sen slog de igen och makeupstore med ny personal fanns istället i ett köpcentrum. Ingenstans att byta om och massor av folk som kommer o går. Kändes inte alls lite lyxigt och skönt att bli sminkad utan får åka omkring så mycket.

Så nu sminkar min frisör mig, men utan provsminkning.. blev dubbelt så dyrt annars nästan, o hon har ju en makeuputbildning o sminkar sig själv väldigt fint, så det blir nog bra. Hon vet ju exakt vad jag är ute efter för look.

och vad mer... jo, min systers klänning som ska sys om till en riktigt "gala-klänning" har vi köpt tyg till så att jag kan sy om den. det blir såå fint! Vi har inspirerats av charlottes klänning som hon har på carries bröllop i sex and the city

• Mia 77

Har varit och provat min vigselring idag och den var så fin ... Nu får den ligga kvar hos juveleraren ett par veckor till innan vi tar hem den

• källerudd

Kärleken9 skrev 2010-06-24 08:24:17 följande:
    Källerud: Brukar inte prästen använda ens flicknamn/pojknamn i själva akten? Sen byter man liksom efter akten och man får ju själv välja hur man berättar sitt nya namn för gästerna. Varför var han tvungen att ansöka om det på PRV? Får man va nyfiken och fråga vad ni bytt till?
    Jo så brukar det väl vara, men min sambos namn kommer ju att inte längre att vara Carlsson..han har ju redan bytt. Får helt enkelt fråga prästen när jag väl får tag på honom...

Vi har skapat ett nytt efternamn och för att göra det måste man ansöka hos PRV. Min sambo byter innan så att jag kan ta det direkt efter bröllopet sen. Hade känts lite trist att ansöka gemensamt först efter bröllopet, tar ju ändå ett par månader. Tanken är ju att sambon ska försöka vara så hemlig som möjligt nu innan =)

Hmm vill ju gärna berätta för alla, samtidigt som det känns lite tabu...=) Vi ska ju inte berätta förens på bröllopet hmmmm oki Sommarnatt blir vårt gemensamma namn,,,
  • sajberpillan

visst är det härligt när det börjar hända saker.

VI har lämnat in ringarna på putsning, skulle vara klara på måndag så jag lär hänga på låset då. Då får vi även ta hem vigselringen. Jag är så nöjd med den,

Igår beställde jag även blommor till bukett, coursage och bordsdekoration. Det blir en bukett med många vita liljor och lite gräs mm. Har haft beslutsångest länge om hur den ska se ut då en armbukett (som ligger på armen) var billigare. Men kändes inte jag. Så nu blir det en som man håller i handen.

källerud, superfint nytt namn. Vi byter också, eller rättare sagt, jag har tagit mitt "flicknamn" som jag hette som nyfödd och likaså som min mamma heter, och så byter mannen min vid bröllopet.

• MrsMuffin

Hur gör alla med nattamat?? Vi är på ett hotell mitt inne i stan, och det känns lite onödigt att betala massor med pengar för kanske EN varmkorv. Funderar på om man kunde "tipsa" nån "korvgubbe" i stan att ställa sig vid hotellentrén kring tolv, ett, så att alla gäster - de som vill - kan gå ut och handla? Är det en dum idé?

I och med att vi är mitt inne i stan kanske de som vill kan gå ut och handla själva? Eller brukar hotell och restauranger tillhandahålla nattamat i baren?

Hm.

För övrigt är jag jättestressad, allt står liksom still här hemma. Vet inte vad vi skall göra. Har festhäftena kvar samt placeringskorten. I och med att vi är på restaurang sköter de ju dukning etc. Vad mer bör man tänka på? Hur mkt har ni andra "styrt upp" under middagen? Överlåter ni ALLT på era toastmasters?

• sajberpillan

Glömde önska er en GLAD MIDSOMMAR!!
    (Den sista som ogift)

• Eriane

MrsMuffin: Haha det låter som en underbar idé tycker jag, Och korvgubben kommer att bli nöjd, blir ju superinkomst för honom.

Själv fick jag veta att jag är gravid Jättekul problemet är bara att jag blivit så svullen att ringen inte passar, fick gå ut och köpa en billig skitring för under 100ingen Sen är jag orolig om klänningen kommer att passa :-/

Var och köpte gästbok idag, ska fixa klart festprogrammen imorgon, sen hoppas jag att vi inte glömt något...*skräck*

Svar på tråden Juli 2010