• 100703 M och B

Juli 2010

Tråden verkar ha blivit stängd, så jag skapar en ny åt oss!

Whitewedding: 3 juli
    tessomac: 3 juli
    AnneliM: 3 juli
    h and a 2010: 3 juli
    Lyckligtjej: 3 juli
    Idajohanna82: 3 juli
    Fenixx: 3 juli
    aikidoaasa: 3 juli
    Mrs Opp: 3 juli
    happytoaster & tommystena: 3 juli
    JollyO: 3 juli
    NightElf: 3 juli
    AnnaMartin: 3 juli
    Korallbruden: 3 juli
    Jessie81: 3 Juli
    Julibrud10: 3 juli
    Vi3 3 juli
    KatjaB: 10 juli
    brudjuli2010: 10 juli
    kikki kikki: 10 juli
    Tokisen: 10 juli
    Periwinkle: 10 juli
    sommar10: 10 juli
    Kullaberg: 10 juli
    sockersmulan: 10 juli
    Juli 2010: 10 juli
    Fru Indosaurie: 10 juli
    zeldae: 10 juli
    Sussi08: 10 juli
    Ceke o Kece: 10 juli
    Chippis419: 10 juli
    Bruden 100710: 10 juli
    trendig: 10 juli
    HemligE : 10 juli
    Björnisarna: 10 juli
    Kärleken9 10 juli
    tessomac 10 juli
    Lycklig 81: 17 juli
    LoveA: 17 juli
    Mia77: 17 juli
    wiicky: 17 juli
    100717: 17 juli
    Juli 2010. 17 juli
    Casmel: 17 juli
    Juli 2010 17 juli
    Sandie87: 24 juli
    Juli100724: 24 juli
    Everton: 24 juli
    Gotlandstös: 24 juli
    Nyen80: 24 juli
    suzem: 24 juli
    Rosesarered: 24 juli
    Hante: 24 juli
    Karlstadtös i Stockholm:24juli
    BlivandeFruPettersson: 24 juli
    icimici 24 juli
    Miss Alice: 25 juli
    Källerudd: 28 juli
    Blomman82: 30 Juli
    Sarahkka: 31 juli
    Jossposs: 31 juli
    Grönprickig: 31 juli
    Clea: 31 juli
    Sajberpillan: 31 juli
    Fru i juli 2010: 31 juli
    El amor: 31 juli
    karinochjonas: 31 juli
    MrsMuffin: 31 juli
    MiaCia2010 31 juli
    Racolina 31 juli
    zkorpan 31 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-30 22:18
    Saga2010 24 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-03 17:29
    Uppsalabrud2010 17 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 15:16
    Eriane: 3 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-18 21:35
    Elinah 22 juli
    dothehula 31 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-30 15:53
    thisaintalovesong: 17 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-04 21:44
    Whitewedding: 3 juli
    tessomac: 3 juli
    AnneliM: 3 juli
    h and a 2010: 3 juli
    Lyckligtjej: 3 juli
    Idajohanna82: 3 juli
    Fenixx: 3 juli
    aikidoaasa: 3 juli
    Mrs Opp: 3 juli
    happytoaster & tommystena: 3 juli
    JollyO: 3 juli
    NightElf: 3 juli
    AnnaMartin: 3 juli
    Korallbruden: 3 juli
    Jessie81: 3 Juli
    Julibrud10: 3 juli
    Vi3 3 juli
    Eriane: 3 juli
    KatjaB: 10 juli
    brudjuli2010: 10 juli
    kikki kikki: 10 juli
    Tokisen: 10 juli
    Periwinkle: 10 juli
    sommar10: 10 juli
    Kullaberg: 10 juli
    sockersmulan: 10 juli
    Juli 2010: 10 juli
    Fru Indosaurie: 10 juli
    zeldae: 10 juli
    Sussi08: 10 juli
    Ceke o Kece: 10 juli
    Chippis419: 10 juli
    Bruden 100710: 10 juli
    trendig: 10 juli
    HemligE : 10 juli
    Björnisarna: 10 juli
    Kärleken9 10 juli
    tessomac 10 juli
    Lycklig 81: 17 juli
    LoveA: 17 juli
    Mia77: 17 juli
    wiicky: 17 juli
    100717: 17 juli
    Juli 2010. 17 juli
    Casmel: 17 juli
    Juli 2010 17 juli
    Uppsalabrud2010: 17 juli
    thisaintalovesong: 17 juli
    Elinah: 22 juli
    Sandie87: 24 juli
    Juli100724: 24 juli
    Everton: 24 juli
    Gotlandstös: 24 juli
    Nyen80: 24 juli
    suzem: 24 juli
    Rosesarered: 24 juli
    Hante: 24 juli
    Karlstadtös i Stockholm:24juli
    BlivandeFruPettersson: 24 juli
    icimici 24 juli
    Saga2010: 24 juli
    LillaIda: 24 juli
    Miss Alice: 25 juli
    Källerudd: 28 juli
    Blomman82: 30 Juli
    Sarahkka: 31 juli
    Jossposs: 31 juli
    Grönprickig: 31 juli
    Clea: 31 juli
    Sajberpillan: 31 juli
    Fru i juli 2010: 31 juli
    El amor: 31 juli
    karinochjonas: 31 juli
    MrsMuffin: 31 juli
    MiaCia2010 31 juli
    Racolina 31 juli
    zkorpan 31 juli
    Dothehula: 31 juli

At last my love has come along
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-11 08:37
    Kanske ska lägga till mig själv också:
    100703 M och B 3 juli
  • Svar på tråden Juli 2010
  • miris

Vi har också 10 st som tackat nej + en massa barn. Men färre barn är bara bra (de flesta tar inte med dem) och de vuxna är iaf inte de närmaste familjen eller vännerna. Så det gör inte så mycket.

• Kärleken9

miris: Eftersom vi själv har barn så gör det oss inget att de är med, nu blir det ju ändå bara 5 st. Tyvärr så är det personer ganska nära framför allt mig som tackat nej. Kommer inte ha någon av mina barndomsvänner med på min stora dag, känns lite i hjärtat. Men försöker tänka att huvudsaken vi, jag och min älskling, är där och är lyckliga så får allt annat komma i andra hand. Och så klart betyder våra familjer mkt att de är med. De andra försöker jag se det som att det är deras förluster.

Nu verkar jag vara klar med vigselprogramen, blir även de på stående a4:a. Sambon vill ha det så så då kör vi på det. Vanligast tror jag är liggande, vikt, a4:a eller? Hur ska ni andra ha?

• miris

Kärleken9 - Jättetråkigt att du inte har dina närmaste vänner med, såklart! Jag är glad att alla våra närmaste kommer i alla fall. Vi har också barn, en dotter, så hon kommer att vara där och hennes kusiner. Sen är det en kompis vars barn följer med bara. Jag känner att det är kul att barnen är med, på ett sätt, men jag tror att föräldrarna har roligare utan dem. Vi vill ha en kul fest på kvällen och då kanske det inte är samma sak med många barn. Jag vet inte. Alla barn har iaf blivit inbjudna, så får de själva välja. Jag hoppas att andra tar hand om vår dotter i alla fall. ;)

Vi ska inte ha vigselprogram. Vi vigs borgerligt utomhus, och är nog en ganska kort cermoni. Istället har vi skrivit i våra festhäften vem som sjng och vad vigselförättaren hette etc.

• Tokisen

Kärleken9 skrev 2010-06-21 10:20:14 följande:
    miris: Eftersom vi själv har barn så gör det oss inget att de är med, nu blir det ju ändå bara 5 st. Tyvärr så är det personer ganska nära framför allt mig som tackat nej. Kommer inte ha någon av mina barndomsvänner med på min stora dag, känns lite i hjärtat. Men försöker tänka att huvudsaken vi, jag och min älskling, är där och är lyckliga så får allt annat komma i andra hand. Och så klart betyder våra familjer mkt att de är med. De andra försöker jag se det som att det är deras förluster. Nu verkar jag vara klar med vigselprogramen, blir även de på stående a4:a. Sambon vill ha det så så då kör vi på det. Vanligast tror jag är liggande, vikt, a4:a eller? Hur ska ni andra ha?

Hur har du gjort vigselprogrammen?
    Vad ska vara med?
    Jag har total hjärnsläpp, du skulle inte vilja maila mig eller sätta ut d i galleriet?

• Kärleken9

miris: vi var på bröllop ifjol och hade då inga barn med oss. Var otroligt skönt att bara vara M och A inte mamma och pappa och jag var inte ett dugg avundsjuk på de som sprang efter barn. Men nu är det ju vi som vigs och har fest och då vill man ju dels att barnen ska vara med och dels så är ju alla ev barnvakter med oss redan. Men vi ska se till så att mina systerbarn tar hand om de 5 barn som kommer samt att moster/faster får ha lite ansvar samt bådas våra föräldrar så klart. Sen kommer barnen komma till oss också, det förstår man ju och är ju självklart helt ok. Men denna dag ska vi försöka vara så mkt man och hustru bara det går. Vi kommer se till att det finns olika aktiviteter för barn och ungdommar. Tv, dvd, rita, fiskedamm etc På vår bröllopsnatt så ska de sova med min familj. Och ev så stannar de kvar i södern med faster(/farmor/farfar så vi åker hem utan dem i 1½ vecka, kommer kännas som en smekmånad i sig men oj va vi kommer sakna dem med.

Tokisen: Vi har fått ett utkasst av vår vigselpräst. Hade inte heller tänkt ha nåt först men nu känns det som det blir  med enhetligt + att många tycker det är kul att spara och i och med att psalmerna står med så behöver folk ingen psalmbok heller. I står allt som sker under gudstjänsten, solosång och vilken samt våra 2 psalmers text. På framsidan har jag vårt monogram och namn samt kyrka och datum och på baksidan vårt "signum" som är röda tråden genom allt "För evigt & alltid"

• miris

Skönt för er att vara lite ensamma efter bröllopet! Man lär behöva en del vila. :) Vi har funderat och funderat över bröllopsresa. Nu har vi (tror jag) bestämt att vi åker 3 nätter till Köpenhamn dagen efter bröllopet. Bor på hotell & myser. Så får vi se sen om det kan bli nån resa längre fram. Annars blir det bra med "bara" Köpenhamn också.

Ska ni andra på resor direkt efter?

• sötnöt

miris; vi åker redan dagen efter ner till arlanda och flyger ner till italien och kryssar en vecka.. ska bli såååå skönt :D

• Kärleken9

Vår dröm är att få råd att åka på en resa, därför vi önskar oss enbart pengar om våra gäster känner de måste ge något. Men nej vi har ingen inplanerad.

miris: låter mysigt med köpenhamn

sötnöt: Italien låter underbart.

• KatjaB

åh just ja.. måste ju komma ihåg att göra vigselprogrammen.
    Dikten som ska läsas måste bara bestämmas så att vi kan skriva ut dem.. vi kommer inte riktigt överens där, jag gillar Shakespear men det gör inte Simon fullt så mycket. Han gillar typ Bruno Öijer men han är ju allt annat än romantisk i sina dikter så hans kan vi ju inte använda oss av.

någon med några fina dikter/texter på lut som ni vill dela mer er av, inget bibliskt eller alltför vanligt på bröllop.

• miris

sötnöt - härligt med Italien!

Kärleken9 - Vi önskar oss också pengar till resa. Vi får väl se vad det blir.. Vi kör på Köpenhamn nu, något finare hotell/rum. Blir lite som 3-nätters-bröllopsnatt. Vi ska inte sova på hotell bröllopsnatten, utan tar detta efteråt istället. Sen får vi som sagt se med resa. Dels har vi en 2,5-åring som man helst inte vill ha med på bröllopsresa, men heller inte lämna hemma alltför länge. Dels har vi inte så mycket semester tillsammans i sommar, så det finns ingen tid riktigt att åka långt. Och sen vill vi ha fler barn också, så bröllopsresan får väl bli om si så där 5-6 år. ;)

Svar på tråden Juli 2010