Juli 2010
2 veckor här. Gulp. :)
2 veckor här. Gulp. :)
Vi har också 10 st som tackat nej + en massa barn. Men färre barn är bara bra (de flesta tar inte med dem) och de vuxna är iaf inte de närmaste familjen eller vännerna. Så det gör inte så mycket.
Kärleken9 - Jättetråkigt att du inte har dina närmaste vänner med, såklart! Jag är glad att alla våra närmaste kommer i alla fall. Vi har också barn, en dotter, så hon kommer att vara där och hennes kusiner. Sen är det en kompis vars barn följer med bara. Jag känner att det är kul att barnen är med, på ett sätt, men jag tror att föräldrarna har roligare utan dem. Vi vill ha en kul fest på kvällen och då kanske det inte är samma sak med många barn. Jag vet inte. Alla barn har iaf blivit inbjudna, så får de själva välja. Jag hoppas att andra tar hand om vår dotter i alla fall. ;)
Vi ska inte ha vigselprogram. Vi vigs borgerligt utomhus, och är nog en ganska kort cermoni. Istället har vi skrivit i våra festhäften vem som sjng och vad vigselförättaren hette etc.
Skönt för er att vara lite ensamma efter bröllopet! Man lär behöva en del vila. :) Vi har funderat och funderat över bröllopsresa. Nu har vi (tror jag) bestämt att vi åker 3 nätter till Köpenhamn dagen efter bröllopet. Bor på hotell & myser. Så får vi se sen om det kan bli nån resa längre fram. Annars blir det bra med "bara" Köpenhamn också.
Ska ni andra på resor direkt efter?
sötnöt - härligt med Italien!
Kärleken9 - Vi önskar oss också pengar till resa. Vi får väl se vad det blir.. Vi kör på Köpenhamn nu, något finare hotell/rum. Blir lite som 3-nätters-bröllopsnatt. Vi ska inte sova på hotell bröllopsnatten, utan tar detta efteråt istället. Sen får vi som sagt se med resa. Dels har vi en 2,5-åring som man helst inte vill ha med på bröllopsresa, men heller inte lämna hemma alltför länge. Dels har vi inte så mycket semester tillsammans i sommar, så det finns ingen tid riktigt att åka långt. Och sen vill vi ha fler barn också, så bröllopsresan får väl bli om si så där 5-6 år. ;)
korall - Samma här. Gör sista dagen på torsdag på jobbet, sen ledig i SEX veckor! :) Så vi ska ner till staden vi vigs i på torsdag, fira midsommar där och sen vara där och greja en vecka innan bröllopet.
Iofs vet jag inte om jag jobbar mer, för vår dotter spydde i söndags, sen har hon haft feber och nu klagar hon på öronen.. Ska till vårdcentralen snart och kolla. Hoppas inte på öroninflammation, för det var INTE kul med medicin förra gången hon hade det..
Men jag hoppas att jag ska jobba på torsdag, att hennes pappa eller farmor kan passa henne, kan vara kul att komma en sista dag + att jag behöver ändå hämta lite grejer o.s.v. Men nu fick jag lite fler dagar att tvätta, packa, förbereda på..
Jag måste också prata med fotografen, bestämma plats för fotografering. Men det är inte så mycket mer att göra nu. Blir mer nästa vecka.
Det största problemet är att vi inte har någon som står i baren. Heller ingen som dukar bort. Vi skulle haft kompisar till min bror, men de har dragit sig ur. Så vi vet inte hur vi ska göra. I värsta fall får det bli att man tar själv i baren och att familjen dukar bort tallrikar. Men vore bra om någon hade det ansvaret som var utomstående..
Ja, det kanske får bli nåt sånt. Ska prata med dem där hemma vad de tycker..
Antar att det är vi som gifter oss den 3:e som är först i denna tråd? Eller alla kanske inte gifter sig på lördagar..? Ja, det är verkligen nära nu! Imorgon åker vi ner till min hemstad, där vi ska gifta oss. Måste packa allt i dag och städa huset. Vi ska vara borta härifrån i 2 veckor. Vill komma tillbaka till ett städat och fint hus. :)
Jag börjar bli riktigt nervös.. Men jag vet egentligen inte riktigt för vad. Men att stå i centrum är väl inte riktigt min grej. Haha. Tur att det kommer 88 personer och strirrar på oss! ;) Men mest nervös är jag nog över att bli nervös. Låter konstigt, jag vet. Men när jag är nervös kan jag inte äta, jag får ont i magen. Jag VET att jag kommer ha migrän, för det får jag för minsta lilla. Jag kommer må SÅ dåligt! haha. Nä, vi får tro att migränmedicinen hjälper och att jag inte svimmar eller blir dålig i magen när jag står där framme. ;)
Men jag längtar också. Längtar att få ha på min fina ring, få nytt efternamn, slippa planera bröllop mer, få ha en kul dag tillsammans med alla nära och kära, och att bara vara GIFT! :)
Hur känner ni andra som gifter er nästa helg!?
Ja inte är det lätt att beräkna tider under dagen/kvällen. Som sagt, man vet inte hur många som vill hålla tal etc.. Vi har egentligen bara vigseln tidsbestämd (förutom frissan & fotografen), det andra får bli när det blir, men i rätt följd:
8.30 - till frissan. hon ska fixa mitt hår & tärnans. Sminkning kommer även att ske där
Lunch (ska försöka äta något INNAN jag klär på mig klänningen. :))
14.00 - Fotografering
16.00 - Vigsel
Mingel & fotografering.. Min bror kommer fota här. Oss, gäster och mingel.. (här tas maten fram. vi ska ha kall mat som våra familjer ställer fram på buffébord)
Brudskål
Förrätt & Middag. Gissar på kl 18?? Vigseln tar max 30 min, men sen blir det väl en del mingel.
Bensträckare
Cupcakes & kaffe
Första dansen
Fest, bar & dans
Ev. korv som nattamat vid 12-tiden.
kl 02 går antagligen en buss med de flesta gäster...
Vad tror ni om detta upplägg? Någon kommentar?