Inlägg från: Kärleken9 |Visa alla inlägg
  • Kärleken9

Juli 2010

miris: Ser väl bra ut det där? Vi ska också ha korv som natta mat, men blir kanske efter vi lämnat tillställningen

Kikki: Förstår det är lite deppigt men jag håller med KatjaB, er tid kommer och bättre att ta det efter bäbisen. Mys med att va gravid!

Mia77: Nu händer det grejer! Skoj!

Källerud: Brukar inte prästen använda ens flicknamn/pojknamn i själva akten? Sen byter man liksom efter akten och man får ju själv välja hur man berättar sitt nya namn för gästerna. Varför var han tvungen att ansöka om det på PRV? Får man va nyfiken och fråga vad ni bytt till?

KatjaB: Surt att betala mer men skönt du har ditt flor i din hand nu och att det var precis lika fint som på bilden. Hur blir det med tv och allt som ska följa er??? Så tråkigt med personer som inte håller det som de lovar. Lite nonchit är ju ändå en av de största dagarna i ens liv, och att då inte ens försöka få det bra. Skönt det löste sig med en annan blomsteraffära iaf. .-)

Korallbruden: Åh va B att det var fullbokat man underbart allt ordnade sig till det bättre tom! Allt har en mening

Vi har nu klart med en ny säckpipeblåsare! Phuuu va skönt. Och dessutom var han billigare. Han tog samma arvode men bjuder på resan, sa att vi kan skänka en slant till cancerfonden istället som minne av vår första blåsare som dog i cancer. En fin gest tycker jag! Så nu kan vi fastställa vigeslprogramet så jag kan skicka det till svägerskan som ska trycka ut det på sitt jobb. En till bock i listan. Fick även tag på fotografen så nu vet jag att hon är med på noterna och allt. Svärmor ska kontakta kock och konditor, nu börjar det närma sig!

• Kärleken9

Koralbruden: ja jag tyckte tanken var väldigt fin så det ska vi absolut göra. Och ja det känns skönt att det ändå löste sig och att vi får säckpipa som vi vill ha. Han verkar vädligt trevlig och otroligt musikalisk då han både spelar gitarr och sjunger också samt har lektioner. Så det blir nog riktigt bra.

• Kärleken9

Åh jag blir galen, kommer aldrig fram till att få klart vår mix på låtar till vår valssuprice. Nu vet jag hur jag kan mixa men så måste jag ju få låtarna till datorn med. hmmm

Idag har syrran nålat upp min klänning, så hon ska sy det förhand i veckan. Då ser jag till min förvåning att det fattas en strassten i klänningen Måste ringa affären imorgon och kolla om hon har reserv eller vad jag ska göra!!! Alltid är det något...

eriane: Grattis!

kece: Kul med såna överraskningar.

• Kärleken9

mia77: Förstår du bärjar känna lite panik, man vill gärna ha sånt hemma vid detta laget!

fansanb: Ja det är kanske inte så bara.

Har pratat med brudbutiken och hon rekomendra mig att sätta en annan pärla där. Har åkt runt hela stan, finns varken pärla eller strass att få tag i här. Har en del pärlor själv så jag ska kolla om nån passar annars blir det en tur på 10 mil till panduro.

• Kärleken9

Nightelf: Ja jag har kollat men hittar inget som passar Men kan ju finnas annat i butiken och jag kan inte vänta på hemleverans heller för vi åker ju till Halland på lördag, där vi ska vigas. Men tack för tipsen iaf.

Nu är det pyssel på schemat, ska göra ljusdekorationer ska nog också försöka mig på nån hårdekoration. Får se hur det går. Får åka hem till syrran och kolla med pärlor imorgon.

• Kärleken9

Glömde säga att jag börjat med morgongåvan till min blivande. Va nästan omöjligt att välja bilder... Ska bara limma dit dem nu iaf. Ska bli så kul att se vad han tycker sen.

• Kärleken9

Åh va nervigt för er som har er stora dag i helgen. Känns konstigt och fantastiskt att det börjar hända nu för oss i tråden. Kommer vara någora varje helg ju! Otroligt!

Igår fick jag klart dekorationerna till ljusen. Pärlor i lime och lite silver på ståltråd, kommer bli fint. Är sugen på att prova att göra en egen hårdekoration också. Måste nog prova iaf. Har ju aldrig tid att sitta med pärlorna nu så det var grymt skoj!

Igår satt också min svägerska, 2b, och räknade på bla Tysklandsresan. Att det skulle gå på nästan 1900 spänn med bro, båt, båt, bro det trodde jag inte. Lutar åt att våra föräldrar får betala 10 000:- var för festen. Men om man räknar efter så är vi ju uppe i mer för allt som vi köpt och tjänser som ska utföras åt oss, men det får vi sumera sen

Ikväll måste jag vekligen sätta mig och försöka få ihop musiken så vi kan göra någon egen dans. Vill verkligen göra det men ibland känns det som att tiden blir för knapp, då får det bli en vanlig dans, men vi får se.

• Kärleken9

Nu har vi varit iväg och köpt skor till m2b och allt bling bling till mig. Miris det blev ett diadem från Glitter istället. Men låter spännande det du har gjort. Har du bild i galleriet? På panduro fanns inga strasspärlor så jag köpte några pärlor på Glitter istället, vita vanliga som också finns i klänningen så jag hoppas jag ska få dit den istället.

Korallbruden: Känner precis igen det du beskriver. Men oj va mycket ni fått gjort. Ska ta och skriva ut festhäfterna imorgon eller på torsdag sen åker vi ju på lördag. Måste skriva en lista på allt vi ska ha med oss som har med bröllopet och göra så man inte glömmer något.

• Kärleken9

Casmel: Ja det var ett väldigt bra pris ni fått, gött! Hoppas shortsen hinner komma till er. Alltid svårt det där att uppskatta storlekar. Hur gammal är han? Låter som en bra dag för dig med många inköp som kan bockas av.

• Kärleken9

miris: Ah å va fin den va, kommer nog bli tjusigt!

Hur ska ni alla göra eller har gjort med annons i dagstidningarna att ni vigs? Tycker det är ett rån att ta 200 spänn för en liten notis om det med pg a (Postogram adress) men samtidigt eftersom många härifrån inte kan närvara, gifter oss ju 100 mil hemifrån, så vill nog många kanske skicka en hälsning. Och om vi lägger in här ja då måste vi ju lägga in i tidningen även där och sen vill alla se bild och ja då blir det 200:-*2 igen. Att allt ska kosta så!

Svar på tråden Juli 2010