Inlägg från: miris |Visa alla inlägg
  • miris

Juli 2010

Kopierar det jag skrev i en annan tråd:

Oj oj oj oj oj.. Jag vet inte vad jag ska säga. Gårdagen var så fin, fantastisk, underbar, PERFEKT så jag finner inga ord. Idag vill jag bara gråta när jag tänker på alla underbara vänner och familjemedlemmar vi har. Som kom för vår skull och gjorde dagen till den bästa någonsin!

Vi vigdes utomhus i en trädgård under äppelträden. Det var så vackert! När jag stod där framme och en kompis sjöng solo var jag tvungen att säga till min MAN (ja, man kan säga det nu!) att åh, vad perfekt allt är.

Som sagt, jag vet inte vad jag ska säga. Är helt uppe i det blå idag.. på de rosa molnen.. :)

Ni får fråga om ni vill veta något speciellt istället. :)

• miris

Ni som ska gifta er imorgon, jag är inte avundsjuk på er idag.. Men imorgon är jag det! Det är snart en vecka sen nu och, börjar nästan kännas avlägset. Vill ALDRIG glömma denna fina dag! I kväll ska vi se filmen från vigseln. HOPPAS den är så fin som jag minns det! Vi fick korten från fotografen redan igår (liten storlek på CD, så vi kan välja) så kul! Hur fina och proffsiga kort som helst. Tyvärr tycker man själv att man inte ser tillräckligt glad ut eller något annat "fel", men det är kanske så. Ska bli kul att få se dem större sen när vi valt ut.

Se till att någon tar många kort på er, även någon som inte är den proffisionella fotografen. Min bror tog massor med kort, men de på bara oss, som vi tänkt ha till tackkort, blev suddiga. :( Hoppas någon annan tagit något fint! Annars får det bli dyra tackkort från fotografen i alla fall..

Vet inte om jag kan tipsa om något annat.. Är supernöjd med hela dagen. LYCKA TILL IMORGON!

• miris

Vi grät båda två morgonen efter, istället för på bröllopsdagen. :D

• miris

Okej. Jag kunde inte hålla mig nu, utan la upp lite bilder från vårt bröllop också. Här i galleriet. Det blev lite konstig ordning på dem, men, men..

• miris

Sjukt svårt att välja bilder! Vi har fått ca 100 bilder på CD (storlek liten) att välja i från. I albumet vi vill köpa ingår 16 kort. Hur väljer man 16 av 100? Såå svårt! Sen ska vi ha förstoring också.. Ska man välja ett porträtt eller ett mer vackert foto med bakgrund, men där vi inte syns lite tydligt (svårt att förklara, men det skulle bli en fin tavla!)..

• miris

Och när är det dags att skicka tackkort? Kanske får försöka ordna det snart. Synd bara att jag inte hittar ett enda "perfekt" kort på oss av säkert 1000 kort som vi fått av alla möjliga. :/ Vill inte ta fotografens bilder till det, för det blir så otroligt dyrt. + att det nog inte är så många som har det framme eller så.

• miris

Profilbilden jag har här skulle ju bli ett roligt tackkort. :)

Min bror skulle ta fina kort på oss efter vigseln. Men det var något fel på kameran så alla blev jätteljusa och lite suddiga. Många som tog kort då, men på nåt konstigt vänster så tittar vi åt olika håll, blundar eller något annat..

Fast det finns ett jättefint på oss när det kastas ris. Men det är från sidan och vi böjer oss för allt ris liksom. Så det är inget "porträtt", men kanske tar det ändå..

• miris

Vi gifte ju oss den 3:e och har fått papper från skatteverket, nytt körkort och till slut också nytt bankkort. Det tog lång tid innan det blev rätt. Fick hem ett kort först med mitt gamla efternamn.. Men nu så. Lindex & IKEA-kort har kommit automatiskt också. Så nu är jag fru Lindström och jag får skriva det när jag skriver namnteckning. Inte helt lätt! :)

Jag saknar INTE all planering. Det var väldigt kul i början, men jobbigt i slutet. SÅ det vill jag inte göra om! Men själva bröllopsdagen kan jag göra om varje år! Helst med samma man då. ;) Har sett filmen från vigseln flera gånger.. konstigt bara att allt känns så overkligt..

• miris

Vi gör egna. Har beställt bilder från extrafilm. Hoppas vi får dem nu i början av veckan..

• miris

Ja nu är det 1:a augusti och vi alla är gifta! Eller? :)  Tänk att alla (verkar) blivit så nöjda med sina dagar, trots små-panik-grejer innan.

Håller med MrsMuffin - jag kunde heller inte tro att dagen kunde bli så perfekt.. Men den var så.. PERFEKT. Allting. Helt galet. Gick på rosa moln dagen efter och hade gråten i halsen hela tiden. Synd att man inte får uppleva det igen. Förhoppningsvis. :)

Lycka till i livet allihop. Hänger nog kvar liite till, men snart går jag ur bröllopstorget. Det får vara nog nu. ;)

• miris

Nu har vi äntligen skickat alla tackkort! Så nästa projekt är väl att bestämma vilken förstoring vi vill ha på väggen av fotografen, samt vilket våra föräldrar ska få. Albumet har vi redan bestämt vilka bilder det blir.

Sedan ska vi ha ett bröllopsalbum med alla andra kort.. Vi har väl ca 2000 bilder sammanlagt från alla möjliga.. phu, hur ska detta gå? Har också tänkt beställa ett album (fotobok) tror jag.. Ska ni andra köpa fotoböcker eller göra egna album?

• miris

Det blir Gran Canaria för oss i oktober! Familjesemester med dottern. Vi åkte till Köpenhamn 2 nätter, efter bröllopet, då det bara var vi två. Det var helt underbart. Så vi kände nu att vi ville ta med vår dotter. Så Gran Canaria blir alldeles lagom långt att åka med en snart 3-åring. Ska bli så GÖTT!

• miris

Tack-korten skickades för en månad sen eller så. Men det blev inga tidningsannonser. Strunt samma.

Vi ska beställa en fotobok som album (+album från fotografen). Det tog TID att göra fotoboken! Måste få i väg beställningen NU. Tänk om det skulle försvinna från datorn!

Svar på tråden Juli 2010