Jag har varit redo sedan jag var 16 år, men är väldigt glad att jag inte skaffat några än. Är 27 nu. har varit utan skydd i 8 månader, sedan vi gifte oss första gången. vi har inte försökt skaffa utan jag slutade med p-ring då min mamma har bröstcanser, mormors mamma dog i livmoderscanser och farmor har blodproppar... Vi känner båda händer det så händer det, men av någon konstig anledning så kan vi absolut inte försöka aktivt! Han är liv rädd för det! En gång, för ett par veckorsedan, gick han med på att försöka aktivt, men dagen efter var det stopp igen... konstig kille;)
jag tror att det är svårt att ta steget, att säga nu kör vi. Livet kommer ju ändra sig. Att bara sluta med p-piller kan vara bra, det är inte ett så stort steg, man blir inte med barn bara för det;) kör med avbrutet, han behöver ju inte komma i dig. inte för att vara negativ, men det kan ju ta väldigt lång tid att bli gravid... för mitt ex syster blev det provrör efter 10 år, men för min syster som är 35 tog det 2 månader innan det tog sig.
vet inte vad jag vill komma fram till... men vill du vänta så är det ok, många känner nog press när man närmar sig 30, folk frågar å så...