• Sarric

Så ledsen och besviken

Min älskling och jag har efter många års dividerande fram och tebax äntligen kommit överens! Alla bitar föll på plats när vi kom på att vi skulle ha ett vinterbröllop!

Glada i hågen berättade vi för våra föräldrar, mamma blev orolig för tiden så det var väl inte den väntade reaktionen men svärmor tog priset!

"Då kan inte jag", deklarerade hon och påminde oss om skidstugan de hyrt den veckan. Vi visste ju om det, men hade helt glömt detta. Nu förväntar hon sig att vi ska byta datum så hon kan åka dit och vi ska åxå komma och vara där tror hon. Till saken hör att svärföräldrarna inte ens åker skidor...

Är det fel av oss att tycka att de kanske kan boka om stugan, eller borde vi vänta till nästa år? Vi vill inte byta datum så alternativet är samma datum nästa år...

• Svar på tråden Så ledsen och besviken
  • Sarric

Lite olika åsikter där då (=

Jag kan inte riktigt bestämma mig för vad jag tycker, det var väl kanske mest inställningen som var tråkigast... Men visst, vi visste ju att de hade en stuga men det var rätt länge sen de bokade den så det var inget som fanns i våra tankar när vi kom fram till ett datum som passade oss båda så bra (=

Jag känner att vi kan avboka, för att slippa bråka med svärmor. Sambon tycker inte det... *suck* Trodde ju folk skulle bli glada av det här...

• Sarric

Svärmor är inte den lättaste att prata med, om man säger så... Allt tas som kritik mot henne som person, och hon kan få ett utbrott om nån inte gör som hon tänkt.

Självklart vill vi att svärisarna ska vara med, så det blir nog för oss att boka om... Ville nog bara höra om jag var "konstig" som blev besviken på reaktionerna och bemötandet...

• Sarric

knyttan--> Vi förväntar oss verkligen inte att folks liv ska stanna av helt, det var inte riktigt det mitt inlägg gick ut på. Självklart vill vi att svärföräldrarna ska komma på vårt bröllop. Ja, hon har sett fram emot sin semester det vet jag och det var ju absolut inte vår mening att trampa henne på tårna. Vi har vetat om stugan sen typ januari och det var jättedumt av oss att inte komma ihåg det. Men jag känner mig ju besviken ändå, det var ju inte på jävulskap vi planerade in bröllopet då...

Svar på tråden Så ledsen och besviken