• knyttan

Så ledsen och besviken

Man kan ju inte förvänta sig att alla människors liv ska stanna av helt bara för att man själv håller på att planera ett bröllop. Ett bröllop är en viktig tilldragelse i erat liv men det är kanske inte det absolut viktigaste i alla andras. Ni var informerade om att de skulle åka iväg på semester den veckan redan så jag kan nog tycka att svärmor har "rätt" att bli besviken.... Varför ska ni kräva av henne att hon ska ställa in en semester som hon kanske har sett fram emot länge? Om hon åker skidor eller inte har väl inte så mycket betydelse, det finns massor av människor som tycker om att vara i fjällen ändå, jag tillhör en av dem...

Jag tror att antingen så får man planera långt i förväg och förvarna alla väldigt tydligt om att "det och det datumet ska vi gifta oss" eller så får man helt enkelt acceptera att det finns andra planer i andra människors liv... ett vinterbröllop är ju inte så himla långt bort i tiden om ni ska ha det i år, så då kan jag faktiskt förstå att folk kan vara uppbokade redan och ni kommer bara att göra er ovänner med alla i er omgivning om ni ska hålla på att kräva av folk att de ska kasta om sina planer för att ni vill gifta er med "kort varsel".

Om ni vill byta dtaum "för en av de viktigaste dagarna i erat liv" beror väl på om ni tycker dte är viktigt att svärföräldrarna kan komma eller inte. Antingen så är det viktigt att de kan komma och då byter ni. Eller så är datumet viktigast och då gifter ni er den dagen och så får ni räkna med att svärföräldrarna kommer att bli både ledsna och besvikna, antingen för att de inte kan komma, eller för att ni tvingade dem att avstå från en semester de ville åka på och som de hade informerat om iförväg. Det sistnämnda är enligt mig inte så snyggt gjort, Men det är ju som sagt upp till er.

Svar på tråden Så ledsen och besviken