• Dejli

Så ledsen och besviken

Dom har bokat stuga och förmodligen förbundit sig att betala en hel del pengar för stugan. Ni visste om det i förväg, och bokade ändå. Ni har förmodligen inte hunnit lägga ut några pengar på detta ännu.

Jag kan ju tycka att om det är några personer man verkligen vill ha med (som ens föräldrar) kanske man kan diskutera datumet med dem innan man spikar. Jag har t ex noll koll på när mina föräldrar bokar utlandsresor till höger och vänster, och jag skulle definitivt prata med dem innan jag bokade något.

De kanske är snälla och försöker boka om stugan, för jag antar att de gärna vill komma på bröllopet. Samtidigt skulle jag definitivt blivit sur om jag varit de.

Får man fråga varför just detta datum är så speciellt för er så att ni måste vänta till nästa år annars? Om det är något extremt särskilt med detta datum kanske det gör det lättare för svärföräldrarna att förstå er. Om det bara är för att ni har bestämt er för detta datum, bara för att... då kanske ni får tänka om om ni vill ha dem där.

Svar på tråden Så ledsen och besviken