Dålig magkänsla när jag beställde brudbuketten!
Jag beställde brudbuketten idag hos den floristen jag hade bestämt mig för. Fick träffa den tjejen som skulle göra buketten dagen innan och jag fick bara inte en bra känsla i magen.
Jag sa att jag ville ha en rund handbunden bukett som inte är för perfekt där man kan se stjälkarna och ha ett fint band knutet runt. Nästan som att det ser ut som om man bundit den själv. Jag hade med en bild på precis en sån bukett jag ville ha och ändå verkade hon inte fatta. Hon frågade om jag ville ha buketthållare men det hade jag ju precis beskrivit att jag inte ville ha. Då sa hon men då är det svårt att få kanterna precis 90grader ner mot stjälkarna... men men.... jag vet inte hur jag ska förklara för henne för att hon ska förstå. Helst skulle jag vilja avboka buketten men vet inte om jag vågar. Vi bor i en ganska liten stad och det är inget jätteutbud med florister, dessutom tycker jag att det är pinsamt att boka av.
Det kanske är så helt enkelt att man inte kan få en sån bukett jag vill ha och att jag måste acceptera att det inte kommer bli som jag hade tänkt mig. Lägger upp en bild på den i galleriet för dem som vill se.
Hur hade ni gjort?