• Linda och Micke

Inte svarat på inbjudan

Har en viss känsla av att alla inte kommer att svara på inbjudan. Sista dagen är på söndag öch det fortfarande 6 par som ej svarat.

Hur gör ni med de personerna som inte svarat er inbjudan? Räknar ni bort dom eller tar ni kontakt med dom??

• Svar på tråden Inte svarat på inbjudan
  • Sörön10

Vi tog kontakt! Man vet ju heller inte om inbjudan kommit bort i posten eller så! 

• Aleta

Kontaktar dem absolut!

I vårt fall var det t ex en som hade skilt sig och en massa hade hänt så hon hade helt enkelt glömt bort att svara men hon ville jättegärna komma.

Ett par var helt säkra på att de redan hade tackat ja. (Till vem då? undrade vi i vårt stilla sinne...)

Det kan ju faktiskt också vara så att inbjudan inte kom fram.

Och slutligen, du får en chans att uppfostra dem i frågan om vad o s a betyder!

• Jimmy och Jessika

har 2 par som inte har svarat och jag tänker inte ringa dom. då räknar jag dom som att de inte kommer. inte min släkt så mig rör det igentligen inget. inga som man umgås me i vanliga fall verken jag eller gubben.

• moonlightgirl

Jag skulle helt klart ringt till dem och kolla hur de tänkt. Som Aleta sa då får du en chans att uppfostra dem i vad o s a betyder.

• Syrinx

Förhoppningsvis så kommer några av dem att höra av sig med svar - det är väl inte ovanligt att folk verkligen utnyttjar sista dagen för OSA. Men annars tycker jag också att det bästa är att ringa och kolla med dem! (Jag gillar tanken på att "uppfostra" folk om OSA )

• Uppsalabrud2010

Vi tog själva kontakt med de som ej hade svarat.

• junibrud2010

Vi har tagit kontakt med dom som inte anmälde sig..

Vi hade o.s.a 19/4

Finns fortfarande nån som inte hört av sig ännu. Men jag vet dom inte kommer och antagligen är det för jobbigt att meddela det

• Aleta

Jag hoppas att ni alla orkar ta tag i det och ringa. Om ni drar ert strå till stacken och uppfostrar några stycken så hjälper ni kanske någon annan i framtiden.

Tänk också så pinsamt om de tror att de har svarat (som ett par av våra trodde) och dyker upp på bröllopet! Det skulle inte jag vilja vara med om!

En tredje sak. Detta är ju folk som man tycker om och vill ska komma på ens bröllop. Alla har tusen, miljarder saker att tänka på och kan mycket väl glömma att svara. Är de inte värda en liten påminnelse?

• Rufsas

Vi har faktiskt ett par som vi definitivt INTE kommer att ringa. OSA gick ut den 31 maj och några ringde vi upp för att påminna. Anledningen till att vi inte kontaktat just detta paret är att efter de fick barn i april så har de inte hört av sig en enda gång. Medan vi har ringt, smsat, lämnat telefonsvararmeddelande, skickat mejl och skrivit på Facebook.

Svar på tråden Inte svarat på inbjudan