• Linda och Micke

Inte svarat på inbjudan

Har en viss känsla av att alla inte kommer att svara på inbjudan. Sista dagen är på söndag öch det fortfarande 6 par som ej svarat.

Hur gör ni med de personerna som inte svarat er inbjudan? Räknar ni bort dom eller tar ni kontakt med dom??

• Svar på tråden Inte svarat på inbjudan
  • evejo427

Vårt osa datum går ut på lördag och det är många som inte har anmält sig än. Börjar bli orolig att det inte kommer bli så många gäster som jag hoppades på :(

Tror däremot att jag kommer ringa runt att fråga då jag vill börja med bordsplaceringen och skriva något personligt om alla gäster och sånt tar ju tid! De vi har bjudit vill vi ska komma på bröllopet. Vem vet, telefonen kommer kanske gå varm imorgon kväll, på lördag (OSA datumet) är vi nämligen på bröllop så de kan väl få söndag på sig också ;)

• Cylt

Vårt datum var satt till i tisdags och i tisdags morse var det 17 som inte hade svarat, under dagen trillade det dock in 14 svar. Många väntar av oklar andledning med att svara till allra sista dagen. Jag skulle således inte ringa före detta datum är passerat.

evejo427 skrev 2010-06-17 13:30:25 följande:
    Vårt osa datum går ut på lördag och det är många som inte har anmält sig än. Börjar bli orolig att det inte kommer bli så många gäster som jag hoppades på :( Tror däremot att jag kommer ringa runt att fråga då jag vill börja med bordsplaceringen och skriva något personligt om alla gäster och sånt tar ju tid! De vi har bjudit vill vi ska komma på bröllopet. Vem vet, telefonen kommer kanske gå varm imorgon kväll, på lördag (OSA datumet) är vi nämligen på bröllop så de kan väl få söndag på sig också ;)

• Kärleken9

Vi hade osa 11/6 och då var det 3 par som inte svarat (6 pers) 1 par visste vi dock kunde bli sena pga svårt att få vikarie, då är det ok. 1 par sms:a jag i helgen och sa som det var vi måste veta pga mat och annat. Så då fick jag svar att de inte kommer. Ghaaa att folk inte kan säga det då så vet man, visst tråkigt men bättre att veta. 1 par har ff inte svarat så vet inte hur det blir med dem. Är släkt på min bm sida så det kvittar oss om de kommer eller inte. Men dåligt är det iaf. Och nu med facit i hand så skulle vi inte ha haft så sent osa, skickade inbjudan i feb och osa nu. Inte bra. Bra att skicka i tid, pga semestrar och lång resa men dumt att ha så långt i mellan osa och inbjudan. Och nu kommer ingen, förrutom min familj, härifrån norrland ner till Halland, men ändå bra att va ute i god tid.

• Aleta
    Rufsas skrev 2010-06-17 13:24:48 följande:
    Vi har faktiskt ett par som vi definitivt INTE kommer att ringa. OSA gick ut den 31 maj och några ringde vi upp för att påminna. Anledningen till att vi inte kontaktat just detta paret är att efter de fick barn i april så har de inte hört av sig en enda gång. Medan vi har ringt, smsat, lämnat telefonsvararmeddelande, skickat mejl och skrivit på Facebook.
    Har du barn själv?

Det är ju inte alls konstigt att de inte har tid att hålla kontakten om de fick barn i april. Tänk om barnet har haft kolik i tre veckor i sträck. Då lär man glömma allt som hände innan, under och ett tag efteråt när man försöker återhämta sig.

Att få barn är betydligt större än att gifta sig och kan för vissa vara en enorm omställning.

Jag brukar aldrig räkna med att höra ett pip från någon som fått barn, det tycker jag inte att man ska begära.

• Peppo79

Vårt osa gick ut i tisdags och dår sista dagen droppar nästan hälften av svaren in! Jag har fått höra på omvägar att en del visste direkt att skulle komma t ex men ändå anm de sig sista dagen. Om man vet att man kommer, vad väntar man på lixom??? bättre tider??

Vi fick också ringa o påminna ett par stycken, och ett par kunde inte komma och verkade inte ha medd oss pga det, för det verkade inte som de glömt bort det när vi ringde, sen en annan vet inte för det har precis tagit slut med hans sambo (som oxå är /var bjuden) och nu vet han inte vad han vill? men hallå???? ok, det är verkligen supertrist, men vi har ju saker att boka och kan inte vänta en månad på att han ska bestämma sig!! aja.... (tur man e så perfekt själv...)

• BasseKatt

Vi har några (både nära vänner o släktingar) som aldrig har vett att svara eller svara i tid när man skickar ut inbjudningar till födelsedagar eller annat, så jag förväntar mig att det blir samma sak med inbjudan till vårt bröllop. Meeeen jag tänker skicka ut mail o påminna dagen efetr OSA. NÅN GÅNG ska de väl lära sig vad OSA betyder kan man ju tycka... Så trist bara att alltid behöva tjata på folk!

• fryser

ska tärnor o bestman o.s.a oxå?

• Kärleken9

Våra familjer (föräldrar) tärna och bestman, vet man ju ska komma. Ända som vi bett ringa även om vi vet är ena toastmasterns sambo för hon är allergisk. Men just att de kommer har de inte behövt ringa för. Men jag kan tycka att det hör till god ton att göra det.

• Millanita

Jag håller med dom andra här, kontakta dom/ring dom och hör om dom fått inbjudan.
    Kan ju vara massor av saker som gjort att dom inte kunnat svara på osa datumet.
    Vi hade en kille som fått inbjudan men som inte svarat. När min m2b ringde upp honom hade han missuppfattat det hela, han trodde att man bara skulle höra av sig om man INTE kunde komma. Och eftersom han planerat att komma på vårat bröllop så hörde han inte av sig

• Rufsas
    Aleta skrev 2010-06-17 17:46:13 följande:
    Har du barn själv? Det är ju inte alls konstigt att de inte har tid att hålla kontakten om de fick barn i april. Tänk om barnet har haft kolik i tre veckor i sträck. Då lär man glömma allt som hände innan, under och ett tag efteråt när man försöker återhämta sig. Att få barn är betydligt större än att gifta sig och kan för vissa vara en enorm omställning. Jag brukar aldrig räkna med att höra ett pip från någon som fått barn, det tycker jag inte att man ska begära.
    Med tanke att de uppdaterar sin Facebookstatus stup i kvarten och skriver om massor av andra vänner som kommer och går så verkar barnet lida av kolik eller andra saker. Andra gemensamma vänner har blivit kontaktade och det är ju märkligt att de inte ringer just oss.

Jag vet och förstår självfallet att det är mycket i ens vardag som förändras, men när jag gång på gång läser om allt de hittar på kan man ju undra.

Hade barnet haft kolik eller annat hade vi SJÄLVKLART ringt upp.

Svar på tråden Inte svarat på inbjudan