• Aleta

Inte svarat på inbjudan

Kontaktar dem absolut!

I vårt fall var det t ex en som hade skilt sig och en massa hade hänt så hon hade helt enkelt glömt bort att svara men hon ville jättegärna komma.

Ett par var helt säkra på att de redan hade tackat ja. (Till vem då? undrade vi i vårt stilla sinne...)

Det kan ju faktiskt också vara så att inbjudan inte kom fram.

Och slutligen, du får en chans att uppfostra dem i frågan om vad o s a betyder!

• Aleta

Jag hoppas att ni alla orkar ta tag i det och ringa. Om ni drar ert strå till stacken och uppfostrar några stycken så hjälper ni kanske någon annan i framtiden.

Tänk också så pinsamt om de tror att de har svarat (som ett par av våra trodde) och dyker upp på bröllopet! Det skulle inte jag vilja vara med om!

En tredje sak. Detta är ju folk som man tycker om och vill ska komma på ens bröllop. Alla har tusen, miljarder saker att tänka på och kan mycket väl glömma att svara. Är de inte värda en liten påminnelse?

• Aleta
    Rufsas skrev 2010-06-17 13:24:48 följande:
    Vi har faktiskt ett par som vi definitivt INTE kommer att ringa. OSA gick ut den 31 maj och några ringde vi upp för att påminna. Anledningen till att vi inte kontaktat just detta paret är att efter de fick barn i april så har de inte hört av sig en enda gång. Medan vi har ringt, smsat, lämnat telefonsvararmeddelande, skickat mejl och skrivit på Facebook.
    Har du barn själv?

Det är ju inte alls konstigt att de inte har tid att hålla kontakten om de fick barn i april. Tänk om barnet har haft kolik i tre veckor i sträck. Då lär man glömma allt som hände innan, under och ett tag efteråt när man försöker återhämta sig.

Att få barn är betydligt större än att gifta sig och kan för vissa vara en enorm omställning.

Jag brukar aldrig räkna med att höra ett pip från någon som fått barn, det tycker jag inte att man ska begära.

• Aleta
    Rufsas skrev 2010-06-18 18:30:09 följande:
    Med tanke att de uppdaterar sin Facebookstatus stup i kvarten och skriver om massor av andra vänner som kommer och går så verkar barnet lida av kolik eller andra saker. Andra gemensamma vänner har blivit kontaktade och det är ju märkligt att de inte ringer just oss. Jag vet och förstår självfallet att det är mycket i ens vardag som förändras, men när jag gång på gång läser om allt de hittar på kan man ju undra. Hade barnet haft kolik eller annat hade vi SJÄLVKLART ringt upp.
    Orkar de hålla kontakten med andra så blir det ju en annan femma, men det beror ju på hur nära man är. 
  • Aleta
    BlackWIngedAngel skrev 2010-06-18 18:47:39 följande:
    När man bjuder in så pass lång tid innan som man ofta gör med bröllop, så brukar man hinna prata med de inbjudna någon gång mellan utskicket och osa-datumet. Då kan det ju vara bra att passa på och fråga om de fått sitt kort. Men ringer folk efter att osa-datumet går ut gör jag INTE. Har de inte tackat ja så finns de inga platser till dem. Punkt slut.
    Just för att man bjuder så långt innan är det lätt att glömma bort som inbjuden gäst.

Jag tycker att det är en trist inställning till sina vänner att man inte orkar kosta på sig ett samtal. Hur gör du om det har blivit ett missförstånd?
    Det finns lika många som tror att man bara ska svara om man inte kommer som de som tror att man bara ska svara om man kommer?
    Slänger ni ut folk som inte förstår vad osa betyder när de står där på er bröllopsdag och tror att de är bjudna på fest?

Svar på tråden Inte svarat på inbjudan