• Rufsas

Inte svarat på inbjudan

Vi har faktiskt ett par som vi definitivt INTE kommer att ringa. OSA gick ut den 31 maj och några ringde vi upp för att påminna. Anledningen till att vi inte kontaktat just detta paret är att efter de fick barn i april så har de inte hört av sig en enda gång. Medan vi har ringt, smsat, lämnat telefonsvararmeddelande, skickat mejl och skrivit på Facebook.

• Rufsas
    Aleta skrev 2010-06-17 17:46:13 följande:
    Har du barn själv? Det är ju inte alls konstigt att de inte har tid att hålla kontakten om de fick barn i april. Tänk om barnet har haft kolik i tre veckor i sträck. Då lär man glömma allt som hände innan, under och ett tag efteråt när man försöker återhämta sig. Att få barn är betydligt större än att gifta sig och kan för vissa vara en enorm omställning. Jag brukar aldrig räkna med att höra ett pip från någon som fått barn, det tycker jag inte att man ska begära.
    Med tanke att de uppdaterar sin Facebookstatus stup i kvarten och skriver om massor av andra vänner som kommer och går så verkar barnet lida av kolik eller andra saker. Andra gemensamma vänner har blivit kontaktade och det är ju märkligt att de inte ringer just oss.

Jag vet och förstår självfallet att det är mycket i ens vardag som förändras, men när jag gång på gång läser om allt de hittar på kan man ju undra.

Hade barnet haft kolik eller annat hade vi SJÄLVKLART ringt upp.

• Rufsas
    Aleta skrev 2010-06-18 20:03:24 följande:
    Orkar de hålla kontakten med andra så blir det ju en annan femma, men det beror ju på hur nära man är. 
    Vi är lika nära som de andra de hör av sig till. Inte kan det vara något vi har gjort heller. Har grubblat och grubblat och insett att jag inte tänker ödsla mer tid på det. Tycker dock att det är tråkigt.
  • Rufsas
    Aleta skrev 2010-06-18 22:20:00 följande:
    Just för att man bjuder så långt innan är det lätt att glömma bort som inbjuden gäst. Jag tycker att det är en trist inställning till sina vänner att man inte orkar kosta på sig ett samtal. Hur gör du om det har blivit ett missförstånd?Det finns lika många som tror att man bara ska svara om man inte kommer som de som tror att man bara ska svara om man kommer?Slänger ni ut folk som inte förstår vad osa betyder när de står där på er bröllopsdag och tror att de är bjudna på fest?
    Vill bara poängtera att de mycket väl vet vad OSA betyder. Som sagt, jag har vridit och vänt det här till förbannelse och inte kommit fram till något.

Och vi kommer naturligtvis inte stänga ute dem om de dyker upp. Men de kan gott få skämmas genom att inte finnas med vid bordsplacering och festprogram. Eftersom vi har runda bord skulle det vara lätt att knô ner dem vid ett bord.

Alltså, jag hade såklart sett att allt hade varit på ett annat sätt. Men när jag har hört av mig via olika kanaler flertalet gånger, hon skriver till alla andra på FB och så vidare då känner jag att gränsen för vad min värdighet tål börjar bli nådd.

• Rufsas
    Brallis2010 skrev 2010-06-27 00:35:17 följande:
      Hur har det gått har ni fått svar av det paret än?
    De mejlade nu i veckan. Tre veckor efter osat gick ut. Om de kommer. Tydligen ja. Om de hade någon ursäkt? Nej.

Jag fattar ingenting om jag ska vara ärlig, men nu har de ju äntligen osat och allt är frid och fröjd.

• Rufsas

Ja ja. Nyblivna föräldrar... Man kan väl för tusan ringa och säga: "Hej, eftersom vi fick barn för en månad sedan så har vi mycket annat att tänka på. Är det okej om vi osar efter sista osadagen?"

Det är INTE svårare än så! Jag är otroligt trött på alla nyblivna föräldrar som tror att alla andras liv stannar upp bara för att DE har fått barn. Suck.

• Rufsas
    Bride in leather skrev 2010-06-27 19:13:00 följande:
    Jag har fått barn 2 gånger och inte fan slutar jag höra av mig till mina vänner för det. Mao håller jag med dig Rufsas. Jag har en vän som gör så dock och hennes son är över 1 år haha.
    Tack för ditt inlägg! Började tro att nyblivna föräldrar alla drabbas av samma sjukdom.
Svar på tråden Inte svarat på inbjudan