Aleta skrev 2010-06-18 22:20:00 följande:
Just för att man bjuder så långt innan är det lätt att glömma bort som inbjuden gäst. Jag tycker att det är en trist inställning till sina vänner att man inte orkar kosta på sig ett samtal. Hur gör du om det har blivit ett missförstånd?Det finns lika många som tror att man bara ska svara om man inte kommer som de som tror att man bara ska svara om man kommer?Slänger ni ut folk som inte förstår vad osa betyder när de står där på er bröllopsdag och tror att de är bjudna på fest?
Vill bara poängtera att de mycket väl vet vad OSA betyder. Som sagt, jag har vridit och vänt det här till förbannelse och inte kommit fram till något.
Och vi kommer naturligtvis inte stänga ute dem om de dyker upp. Men de kan gott få skämmas genom att inte finnas med vid bordsplacering och festprogram. Eftersom vi har runda bord skulle det vara lätt att knô ner dem vid ett bord.
Alltså, jag hade såklart sett att allt hade varit på ett annat sätt. Men när jag har hört av mig via olika kanaler flertalet gånger, hon skriver till alla andra på FB och så vidare då känner jag att gränsen för vad min värdighet tål börjar bli nådd.