ledsen igen... (ganska långt blev det)
Nu har jag och min pojkvän pratat ganska länge om att vi vill förlova oss. Det var han som tog upp det men jag har bett att få vänta eftersom att jag gärna vill vara 20 innan vi förlovar oss så att folk inte tror att det bara är en tonårsgrej.
Hela min familj har tagit det bra och blivit glada när jag berättade att vi hade en tanke på att förlova oss. Han funderade därimot länge på hur han skulle kunna berätta det för sin mamma och när han väl fick en bra chans och gjorde det så fick han bara höra att: nej men det kan ni inte göra. Ni är för unga!
Vi är 20 och 22 år gammal och har fått testa på att bo ihop men måste nu bo på var sitt håll med tanke på studier och jobb. Vi har också haft distandförhållande och vet att vi fungerar bra på den biten också.
Han vill gärna ta hjälp ifrån någon som kan komma med goda råd för hur han ska kunna hantera situationen med sin mamma då han känner att han inte vet om han vågar förlova sig med mig inom den närmsta framtiden eftersom att han inte vet hur det kommer påverka förhållandena hemma.
Jag å ena sidan reagerar med att känna att han isånnafall väljer mamma framför mig. Å andra sidan tänker jag han väntade ju på mig så då får väll jag vänta på honom nu och vi förlovar ju oss för att vi vill vara ihop i resten (förhoppningsvis) våra liv så varför skynda på om vi ändå ska vara ihop ett bra tag.
Så... finns det folk som har varit i samma sits och/eller kan ge goda råd?