Hej!!
Vi var på bali 28maj - 14 juni. Helt fantastisk resa... Tycker absolut du ska lägga någon eller några dagar kring Ubud. Vi sov på ställen i prisklass 120kr-500kr / natt
Jag och min sambo gillade inte alls Kuta. Men det är nog väldigt olika.
Vår första vecka reste vi runt på Bali. Tyvärr skulle det vara torrperiod men så var inte fallet. Men det var ganska skönt i och med att vi rörde på oss. vår andra vecka tillbringade vi på Giliöarna. Vi var en natt på gili Trawangan (men för mycket liv för oss) så resterande tid var vi på Gili Meno helt fantastisk ö, men inte mycket att göra alls. Gili Air ska vara något mitt imellan de båda andra så det kanske vore nått.
Måste även bara säga TESTA SNORKLA (om ni nu inte gjort det tidigare) det var en helt fantastisk upplevelse.
bobods skrev 2010-06-19 22:41:37 följande:
Vi åker 101010 och kommer bo en vecka i Nusa Dua och en vecka i Ubud, en natt i Sanur och en natt på Gili Air. Vi kommer inte att åka till norra delen av ön, det enda som är värt att se där är den svarta sanden, delfiner, och möjligen vulkaner. Vi lägger mer tid i Ubud istället Vad jag har hört så är de allra flesta hotell bra! Det finns en gammal tråd om Bali där de tipsar om olika hotell, men det är ju ett par år sen. Efter att ha läst runt på olika forum på internet finns det några saker jag absolut inte tänker missa: Gili Air, Bali Bird Park, Monkey Forest i Ubud, Botanic Garden i Ubud, Elephant Park i Pesanggaran, Ulu Watu, balinesisk dans/teater, och såklart risfält och spabehandlingar.
Jag tycker en natt på gili Air verkar lite lite...Det kostar en del att ta sig dit och man är inte där förens mitt på dagen...Vi tog fastboaten dit, men det tar än dock ca1-2 h.
Vi utgick från Ubud när vi gjorde en dagsutflykt. 450kr för en hel dag med chaufför. Vi såg bla risfält, odlingsträdgård, vulkanen (så mäktigt), botaniska trädgården....den botaniska trädgården var häftig tyvärr var det inte säsong för orkidéer när vi var där..men vi fick se några fina iaf. augusti var tydligen blommnings tid för dessa.
Överallt står det män med fina bilar som ropar transport transport...förhandlar man om priset innan så kan man få billig skjuts dit man vill...
kika gärna in på sommarnatt.blogg.se för att se mer av vår resa. Fråga gärna, ska försöka svara så gott jag kan =)