Den nya tråden om distansförhållanden
Min kille och jag har haft ett distansförhållande i två år i augusti (hade varit tillsammans i ett halvår dessförinnan och bott ihop några månader). Visst kan det vara påfrestande ibland, särskilt som att när man väl träffas "ska allting ske"; på kort tid ska man hinna med roligheter, vila, vardag. I snitt hälften av tiden vi träffas bor också hans 16-åring hos oss, vilket gör att tiden för "tvåsamhet" inte alltid blir så stor.
Jag tror att det är viktigt att försöka ha tålamod, och att vara öppen med allt och prata mycket; om man tvekar, tycker det är jobbigt, om man längtar och vill spontanresa för att träffas osv. Kanske ha små gemensamma projekt ihop, en resa att planera och se fram emot eller liknande. Vi pratar mycket i telefon, ungefär en timme varja dag. Ibland finns det inte så mycket att berätta, det kanske inte har hänt så mycket under dagen. Det låter oerhört fånigt men man kan titta på samma program på TV i luren (inte för länge dock, det kan bli oerhört dyrt ;) ) eller bara sitta tysta en stund och veta att den andra finns på andra sidan tråden. Använd Facebook, sms:a (ibland kan det räcka med bara "Kram!"), skicka små brev. Och man ska inte resa ifrån varandra som ovänner. Efter ett tag vänjer man si vid omställningen till distansförhållande, och så länge det finns en tidsbegränsning så finns det ju något att arbeta mot...