• bobods

Är 20 000 kr för lite?

Tunsji skrev 2010-06-21 14:26:44 följande:
    Jag tycker att det låter lite, vi lagade all mat själva, mamma sydde alla kläder och mycket av tyget köptes på rea, vi hade extremt billig lokal, hade inte mycket "pynt" på borden, håret fixade min kompis sminkade mig själv och gjordeslöjan själv. Vi hade 38 gäster och trots att jag gjorde allt för att hålla pengarna nere gick det på 40.000
    Räknar ni med resa då? Annars tycker jag det låter mycket. Vi har inte gjort särskilt mycket för att hålla budgeten nere, det enda är att vi har en gratis fotograf och inget band på kvällen. Köpte en ny klänning för 10000, har catering, öppen bar, frisör, florist, professionell sminkning, ja det mesta egentligen, och landar på en budget på 80.000 utan resa (90 pers).

Jag tror det är möjligt att hålla sig till 20.000 men då gäller det (som alltid) att ha en tydlig budget från början och att utan undantag hålla sig till den. Det finns flera tidigare trådar om bröllop med mindre budget, tex

www.brollopstorget.se/Forum-1-7/m3713058.html

www.brollopstorget.se/Forum-1-7/m3767225.html

www.brollopstorget.se/Forum-1-7/m3757278.html

• bobods

Hm, något blev fel med länken. Men under bröllopsämnen - Ekonomi och budget finns det iaf.

• bobods
    Edwins mamma skrev 2010-06-21 16:29:32 följande:
    Klart att man KAN göra det för en jättebillig peng. Jag själv anser att de är den största dagen i mitt liv förutom när våra barn har föds.. Men om man tycker det är en fest som alla andra då klarar man nog det på 20000kr. Jag själv skulle hellre hoppa över hela grejen tills jag hade råd att slå på stort. Alla får ha en egen åsikt eller som en sa till mig. Det är den ENDA dagen i på hela livet som det är du själv som bestämmer hur hela din dag ska se ut. INGEN ska lägga sig i hur ni vill ha det. Är ni nöjda är alla andra nöjda!!
    Frågan är då, om man väntar tills man kan "slå på stort", varför man väljer att gifta sig. Jag gifter mig iallafall inte för festens skull. I sånt fall skulle jag välja en enklare ceremoni nu och ordna en ordentlig fest kanske på 5-årsdagen eller 10-årsdagen.
Svar på tråden Är 20 000 kr för lite?