JustMeAndMyLove skrev 2010-07-24 15:01:04 följande:
Min pappa fick igenom att alla pengar ska tillbaka, 3800 kr x 8 månader =30.400 kr Det är pengar jag fick för eftergymnasiala studier och hade jag och min pappa varit svenska medborgare hade jag aldrig behövt betala men nu är vi isländska och det är den isländska myndigheten som står bakom beslutet. Jag hade med andra ord aldrig rätt till pengarna och hade själv ansvar för att kolla upp reglerna på Island. Som 18 år slogs jag inte ens av tanken på att kolla upp nått, jag litade på att allt gick rätt till. Men bröllopet blir av i vilket fall! Min mamma, som den ängel hon är, vet hur jag kämpat med skulder de senaste åren och hon tyckte det här var droppen, hon betalar allt samman för hon tycker det är förjävligt att det kan gå till så här. Jag "slipper" skulden men det känns ju inte bra ändå. Även om jag drar en lättnads suck över att inte behöva jobba stenhårt ytterligare en sommar i Norge bara för att hamna på plus, minus, noll igen!
Fy vad hämskt att det gick igenom att han fick rätt. Jag kan inte fatta att man som pappa kan göra något sådant, det övergår mitt förstånd. Det var ju inte lite pengar som han skulle ha tillbaka. Men som de andra skrev här innan, gräv djupare i detta och gör allt du kan för att kolla upp det här mer. Tycker att det låter så kinstigt men det är inte alltid så lätt att veta vad man har för rättigheter i all denna byråkratin. Men jag håller med om att jag tycker att du ska prata med en advokat och höra med han/hon och se vad du kan göra.
Ja din mamma verkar helt underbar som betalar allt. Vilken tur att du har henne som hjälp igenom en sån här kris.
Hoppas verkligen att allt ordnar sig och att ni slipper betala till din egoistiska pappa som verkar ha smitit undan tillräckligt genom åren från då han stack från din mamma och er barn.
många styrke kramar från mig och min älskling till dig och de dina.