• Bride in leather

Skippar ena tärnan nu

Hom engagerar sig inte för fem öre i bröllopet eller i hennes eget klänningsletande.

Jag har ringt henne 4-5 gånger,smsat samt mailat men inget svar och sen har hon mage att säga att jag bara ringt henne en gång.

• Svar på tråden Skippar ena tärnan nu
  • citronell

Hon är absolut inte värd att vara din tärna!
    Jag är fruktansvärt bortskämmd av mina, jag kan be dem om vad som helst o de gö det, de till och med ringer o frågar om det är något de kan underlätta med :)

• uppochhoppa

stopp ett tag... har du frågat hur  HON mår, vad som händer i hennes liv på sistpne. Tänk om hon har massor på jobbet inför semestern - jobbar järnet och är slutkörd. änk om ditt bröllop inte är förrän i september? Tänk om det fonns tid pm två vecor att hitta klänning?

...ibland tror jag blivande brudar är väldigt lätta att döma. Världen snurrar inte runt ditt bröllop även om du just nu snurrar runt det. Ta dig en funderare - fråga henne om hennes liv - kanske går det lätt att lösa och di får en engagerad tärna inom någon vecka?

• Zia 20090618

Jag väntade mig inget större engagemang mer än att de två tärnorna kanske skulle fråga lite om hur planeringen går och sen kanske vara lite mer aktiva när väl dagen kommer. Vi är ju faktiskt två om att gifta oss och planeringen sköter ju jag och min blivande då det är vårt brölloper, inte tärnornas. Men de visade sig vara väldigt intresserade och frågar mycket hur vi har tänkt oss osv. Tycker alla verkar ha många krav på sina tärnor.

Såg precis på din sida att det är nu i augusti bröllopet äger rum, då kan jag ju faktiskt tycka att tärnklänning bör väl vara bestämt så här 2 månader innan i och för sig.. Du känner själv bäst, vill du inte längre ha henne där så fine, låt henne komma som gäst då istället :)

• Martinaa

Håller med uppochhoppa, du ska nog inte bara "sparka" din tärna bara så där, hon skulle antaligen bli jätteledsen, speciellt om det görs utan en diskussion innan. Bröllopet är en jättestor dag...för brudparet! Visst är det kul att gå på bröllop och en ära att få vara del av brudparets dag, men förvänta dig inte att de ska stanna sina liv för ert bröllop. Prata med henne och låt henne förklara sig, och förklara på ett fint sätt hur du känner det, så ska ni se att ni kommer lösa det jättebra!

• Bride in leather
    citronell skrev 2010-06-21 18:47:25 följande:
    Hon är absolut inte värd att vara din tärna!Jag är fruktansvärt bortskämmd av mina, jag kan be dem om vad som helst o de gö det, de till och med ringer o frågar om det är något de kan underlätta med :)
    Jag håller med.Hon behöver inte engagera sig i ngt förutom klänningen,det är det enda jag "krävt"

Dina tärnor låter toppenbra:)

• Bride in leather
    uppochhoppa skrev 2010-06-21 18:52:47 följande:
    stopp ett tag... har du frågat hur  HON mår, vad som händer i hennes liv på sistpne. Tänk om hon har massor på jobbet inför semestern - jobbar järnet och är slutkörd. änk om ditt bröllop inte är förrän i september? Tänk om det fonns tid pm två vecor att hitta klänning?   ...ibland tror jag blivande brudar är väldigt lätta att döma. Världen snurrar inte runt ditt bröllop även om du just nu snurrar runt det. Ta dig en funderare - fråga henne om hennes liv - kanske går det lätt att lösa och di får en engagerad tärna inom någon vecka?
    1.Svårt att fråga hur en människa mår när denne ej svarar på de olika sätt jag sökt henne.

2.Hon har inget jobb.

3.Mitt bröllop är i augusti.

4.Allt kretsar kring henne precis hela tiden.Jag är trött på det.

• Bride in leather
    Zia 20090618 skrev 2010-06-21 19:02:21 följande:
    Jag väntade mig inget större engagemang mer än att de två tärnorna kanske skulle fråga lite om hur planeringen går och sen kanske vara lite mer aktiva när väl dagen kommer. Vi är ju faktiskt två om att gifta oss och planeringen sköter ju jag och min blivande då det är vårt brölloper, inte tärnornas. Men de visade sig vara väldigt intresserade och frågar mycket hur vi har tänkt oss osv. Tycker alla verkar ha många krav på sina tärnor. Såg precis på din sida att det är nu i augusti bröllopet äger rum, då kan jag ju faktiskt tycka att tärnklänning bör väl vara bestämt så här 2 månader innan i och för sig.. Du känner själv bäst, vill du inte längre ha henne där så fine, låt henne komma som gäst då istället :)
    Jag har ställt ett krav och det är att hon ska vara med vid klänningsvalet,thats it och inte ens det vill hon.
  • Bride in leather
    Martinaa skrev 2010-06-21 20:03:39 följande:
    Håller med uppochhoppa, du ska nog inte bara "sparka" din tärna bara så där, hon skulle antaligen bli jätteledsen, speciellt om det görs utan en diskussion innan. Bröllopet är en jättestor dag...för brudparet! Visst är det kul att gå på bröllop och en ära att få vara del av brudparets dag, men förvänta dig inte att de ska stanna sina liv för ert bröllop. Prata med henne och låt henne förklara sig, och förklara på ett fint sätt hur du känner det, så ska ni se att ni kommer lösa det jättebra!
    Vi har pratat en gång tidigare om just detta med tärna.Jag får ju inte tag på henne?ska jag skicka brev?Flygpost?Brevduva?Inte för att kritisera DIG nu men jag har försökt nå henne flera gånger.Hon är hemma alltid i princip.Jag jobbar däremot.

Jag har föreslagit olika dagar men hon kan(vill)aldrig,

• Astro
    Bride in leather skrev 2010-06-21 20:10:37 följande:
    Vi har pratat en gång tidigare om just detta med tärna.Jag får ju inte tag på henne?ska jag skicka brev?Flygpost?Brevduva?Inte för att kritisera DIG nu men jag har försökt nå henne flera gånger.Hon är hemma alltid i princip.Jag jobbar däremot. Jag har föreslagit olika dagar men hon kan(vill)aldrig,
    Ja du, det låter inte som din tärna har det så himla bra. Att vara hemma utan jobb är inte det enklaste, och jag vet från nära håll att så enkla saker som att lägga ett brev på posten kan ta tre dagar bara för att man har noll initiativförmåga.

Om din ton hade varit mindre dömande hade jag kanske gjort ett annat inlägg här, men dina inlägg låter fruktansvärt hårda och rent ut sagt ovänliga. Det kanske inte är så du menar, men så låter de.

Sen kan jag ju ha helt fel, din tärna kanske är en hemmafru som sitter på arslet hela dagarna med hemhjälp, nanny och hela kitet och bara skiter i dig? Vad vet jag. Men tonen i diskussionen är väldigt hård här....

• Bride in leather
    Astro skrev 2010-06-21 20:19:13 följande:
    Ja du, det låter inte som din tärna har det så himla bra. Att vara hemma utan jobb är inte det enklaste, och jag vet från nära håll att så enkla saker som att lägga ett brev på posten kan ta tre dagar bara för att man har noll initiativförmåga. Om din ton hade varit mindre dömande hade jag kanske gjort ett annat inlägg här, men dina inlägg låter fruktansvärt hårda och rent ut sagt ovänliga. Det kanske inte är så du menar, men så låter de. Sen kan jag ju ha helt fel, din tärna kanske är en hemmafru som sitter på arslet hela dagarna med hemhjälp, nanny och hela kitet och bara skiter i dig? Vad vet jag. Men tonen i diskussionen är väldigt hård här....
    Fast jag sa inte att hon är utan jobb.Hon studerar hemifrån.

Rent ut sagt så skiter hon i alla utom sig själv.

Svar på tråden Skippar ena tärnan nu