Inlägg från: Bride in leather |Visa alla inlägg
  • Bride in leather

Skippar ena tärnan nu

Hom engagerar sig inte för fem öre i bröllopet eller i hennes eget klänningsletande.

Jag har ringt henne 4-5 gånger,smsat samt mailat men inget svar och sen har hon mage att säga att jag bara ringt henne en gång.

• Svar på tråden Skippar ena tärnan nu
  • Bride in leather
    citronell skrev 2010-06-21 18:47:25 följande:
    Hon är absolut inte värd att vara din tärna!Jag är fruktansvärt bortskämmd av mina, jag kan be dem om vad som helst o de gö det, de till och med ringer o frågar om det är något de kan underlätta med :)
    Jag håller med.Hon behöver inte engagera sig i ngt förutom klänningen,det är det enda jag "krävt"

Dina tärnor låter toppenbra:)

• Bride in leather
    uppochhoppa skrev 2010-06-21 18:52:47 följande:
    stopp ett tag... har du frågat hur  HON mår, vad som händer i hennes liv på sistpne. Tänk om hon har massor på jobbet inför semestern - jobbar järnet och är slutkörd. änk om ditt bröllop inte är förrän i september? Tänk om det fonns tid pm två vecor att hitta klänning?   ...ibland tror jag blivande brudar är väldigt lätta att döma. Världen snurrar inte runt ditt bröllop även om du just nu snurrar runt det. Ta dig en funderare - fråga henne om hennes liv - kanske går det lätt att lösa och di får en engagerad tärna inom någon vecka?
    1.Svårt att fråga hur en människa mår när denne ej svarar på de olika sätt jag sökt henne.

2.Hon har inget jobb.

3.Mitt bröllop är i augusti.

4.Allt kretsar kring henne precis hela tiden.Jag är trött på det.

• Bride in leather
    Zia 20090618 skrev 2010-06-21 19:02:21 följande:
    Jag väntade mig inget större engagemang mer än att de två tärnorna kanske skulle fråga lite om hur planeringen går och sen kanske vara lite mer aktiva när väl dagen kommer. Vi är ju faktiskt två om att gifta oss och planeringen sköter ju jag och min blivande då det är vårt brölloper, inte tärnornas. Men de visade sig vara väldigt intresserade och frågar mycket hur vi har tänkt oss osv. Tycker alla verkar ha många krav på sina tärnor. Såg precis på din sida att det är nu i augusti bröllopet äger rum, då kan jag ju faktiskt tycka att tärnklänning bör väl vara bestämt så här 2 månader innan i och för sig.. Du känner själv bäst, vill du inte längre ha henne där så fine, låt henne komma som gäst då istället :)
    Jag har ställt ett krav och det är att hon ska vara med vid klänningsvalet,thats it och inte ens det vill hon.
  • Bride in leather
    Martinaa skrev 2010-06-21 20:03:39 följande:
    Håller med uppochhoppa, du ska nog inte bara "sparka" din tärna bara så där, hon skulle antaligen bli jätteledsen, speciellt om det görs utan en diskussion innan. Bröllopet är en jättestor dag...för brudparet! Visst är det kul att gå på bröllop och en ära att få vara del av brudparets dag, men förvänta dig inte att de ska stanna sina liv för ert bröllop. Prata med henne och låt henne förklara sig, och förklara på ett fint sätt hur du känner det, så ska ni se att ni kommer lösa det jättebra!
    Vi har pratat en gång tidigare om just detta med tärna.Jag får ju inte tag på henne?ska jag skicka brev?Flygpost?Brevduva?Inte för att kritisera DIG nu men jag har försökt nå henne flera gånger.Hon är hemma alltid i princip.Jag jobbar däremot.

Jag har föreslagit olika dagar men hon kan(vill)aldrig,

• Bride in leather
    Astro skrev 2010-06-21 20:19:13 följande:
    Ja du, det låter inte som din tärna har det så himla bra. Att vara hemma utan jobb är inte det enklaste, och jag vet från nära håll att så enkla saker som att lägga ett brev på posten kan ta tre dagar bara för att man har noll initiativförmåga. Om din ton hade varit mindre dömande hade jag kanske gjort ett annat inlägg här, men dina inlägg låter fruktansvärt hårda och rent ut sagt ovänliga. Det kanske inte är så du menar, men så låter de. Sen kan jag ju ha helt fel, din tärna kanske är en hemmafru som sitter på arslet hela dagarna med hemhjälp, nanny och hela kitet och bara skiter i dig? Vad vet jag. Men tonen i diskussionen är väldigt hård här....
    Fast jag sa inte att hon är utan jobb.Hon studerar hemifrån.

Rent ut sagt så skiter hon i alla utom sig själv.

• Bride in leather
    Zia 20090618 skrev 2010-06-21 21:40:47 följande:
    Hehe det där med brevduva lät som en bra idé ;) Nej men skämt åsido verkar det ju ligga mycket mer bakom detta än "en mindre engagerad brudtärna".  Skippa henne som brudtärna då om det känns bäst..
    Haha.

Ja kanske ligger det mer bakom men jag vet ej vad och jag tycker inte att det ska ligga på enbart mig ang kontakten

• Bride in leather
    Zia 20090618 skrev 2010-06-21 22:34:41 följande:
    Ja men sånt som att hon inte är särskilt brydd om andra än sig själv och så lär väl inte öka förståelsen för denne. Efter nog lång tid är det svårt att känna sympati för och orka stå ut med någon som inte skulle göra samma sak man själv skulle för den personen..
    Exakt min tanke.
  • Bride in leather
    uppochhoppa skrev 2010-06-22 09:09:15 följande:
    Svår situation. Det låter som det inte är helt bra mellan er, för är det bra, då är man ju i alla fall intresserad av att höras och berätta hur det är. Frågan är om hon behöver ett wakeupcall? - dvs  - säg det inte spm ett hot, utah lugnt och sakligt, berätta om hur du känner för bröllopet och för henne. Att hon har bra sidor - men nämn det som du nu känner är jobbigt som en mindre bra sida. Är hon intresserad - och du inte alltför dömande, tror jag hon kommer att vilja bättra sig. ta då och boka in datumet ni ska kolla klänning direkt och ha en plan b om ni inte hittar nåt i de tre första butikerna så att hon inte får panik för att inte duga.   Vem vet - hon kanske tycker att dina - som du säger är låga krav är höga för henne? Hoppas att ni löser det och att du får tag i henne. Att hon inte svarar - tror du inte det också kan ligga i att hon har lite dåligt samvete?
    Kanske det men jag har ju försökt nå henne.Hon ringer inte själv upp,trist.Kontakten ska inte bara skötas av mig känner jag?

Om hon tycker att kravet om att själv vara med och välja klänning är för högt då är ju ngt riktigt fel tycker jag.

Jag vet inte om hon har dåligt samvete,

• Bride in leather

Hej

Jag tycker inte att man kräver för mycket om man ber dem vara delaktiga i tex klänningsval m,m.

Idag fick jag meddelande via min syster som fått veta av min bror att denna människa inte ens kommer på bröllopet...

Amelia07 skrev 2010-06-30 22:32:51 följande:
    Hej! Mitt råd är att göra det du känner är bäst. Verkar hon oengagerad och att du inte får tag i henne så är det kanske bäst att inte ha henne som tärna. Jag har varit i en liknande situation där vi nu inte har någon kontakt alls. Det förstör lite av glädjen om man känner att just det med tärnan kunde ha varit bättre. Jag pratade med henne men det hjälpte inte utan hon fortsatte att vara oengagerad. En del skriver att vi kräver för mycket att våra tärnor. Till en viss del kan det vara så men jag ville gärna att hon skulle ha varit lite mer involverad i mitt bröllop. Bättre att hoppa av tåget nu än att fullfölja det om hon nu egentligen inte riktigt vill. Bättre att ha en tärna som man känner funkade jättebra och kan se tillbaka på allt med glädje :).
  • Bride in leather
    Amelia07 skrev 2010-06-30 22:41:31 följande:
    Jag håller med dig. Jag försökte också att få med henne på diverse aktiviteter. Jag har varit tärna och för mig var det en självklarhet att stå vid brudens sida både när det gällde att prova klänning och provsminkning. Vad det gäller min tärna och att vi inte har kontakt så är det saker som nog har bubblat under ytan. Detta var nog en utlösande faktor bara... Du kan kanske skicka något meddelande genom din bror att du behöver prata med henne (om du nu inte kan få tag i henne). Det är ju alltid bra att försöka lösa det om det går. Men jag hade nog avblåst det hela även om ni nu reder ut delar av det. Man måste ha någon som man kan lita på.
    Jag ringde min bror nu och sa till honom att han kan hälsa henne att vi är inte vänner längre.Han tycker att jag är löjlig,då exploderade jag.Löjlig?Han är ju liksom inte ngn kontaktperson för vårt osa.
  • Bride in leather
    Amelia07 skrev 2010-06-30 22:56:34 följande:
    Nej det förstår jag att han inte är någon kontaktperson. Men nu är du ju desperat i och med att du inte kan få tag i henne. Väldigt tråkigt läge. Tänk på att sådana här situationer tar mycket energi. Går det inte att lösa med henne så är det bättre att gå vidare. Kanske kommer det en punkt senare då ni kan prata om det hela, så tänker jag om mitt läge i varje fall. Hoppas det löser sig till det bästa för dig.
    Nejnej jag är inte desperat,bättre nu än sen när man köpt allt.Hon är inte min enda tärna.

De andra är mycket bättre.Med henne är det förbi.

Tack:)

Svar på tråden Skippar ena tärnan nu