Hjälp har blivit galet det kommer 200 oinbjudna gäster:(
Jag hade nog också tolkat som dina gäster. Min familj hade fest till midsommar och bjöd t ex "fam. Andersson", trots att få eller inga barn bodde hemma i de olika familjerna. Alla barn och dessas respektive och barn var alltså inbjudna trots att de inte bodde hemma. Alla (ca 15 familjer) tolkade det på det sättet och det var det som var tanken också. Eftersom det verkar vara en hel del av era gäster som tolkat det så också (200 extra gäster lär ju tillhöra mer än några få familjer) så får man nog anta att det är så de flesta tolkar det.
Om det är hela familjen så skriver man hela familjen, annars får man nog vara tydlig med vilka som är medbjudna. Som någon skrev, man är ju fortfarande en del av familjen även om man flyttat hemifrån, och åtminstone jag räknar mig och min sambo som en del av mina föräldrars familj.
Men nu är det ju som det är, och ni får nog bara krypa till korset och förklara att det blivit ett missförstånd, och att ni tyvärr inte kan inkludera alla familjemedlemmar av olika skäl.