• Aleta

Fotas innan eller efter? För och nackdelar?

Jag har gift mig två gånger och provat båda varianterna. 

För min del så föredrog jag helt klart innan. Mycket mer avstressat och allt såg perfekt ut. Det var dessutom en otroligt roligt och mysig stund ihop. Resten av dagen går jättefort och är helt galen.
    Dessutom så skulle jag aldrig vilja slösa bort tiden som man kan vara med alla gäster som har rest dit bara för vår skull. Efter vigseln vill man verkligen träffa alla och komma igång med festen.

Ett tips är att ni gör en liten egen variant, att ni ses utanför fotografen där han väntar på dig, då får ni en egen liten stund att beundra varandra.

(Sedan vet jag inte om du vet om det, men i Sverige så går normalt sett brud och brudgum in tillsammans i kyrkan, man kan få nej från prästen om man vill ha andra varianter.)

• Aleta
    Flotten skrev 2010-06-29 23:38:33 följande:
    Som gäst uppskattar JAG en fotografering före, efter betyder oftast flåshurtiga lekar eller menigslös väntan med en salt pinne i handen ,"ni kan ju vänta på hotellrummet kommentarer" osv. Man är ju taggad på en kul dag och så blir det i regel segt innan kvällen börjar.
    Kan bara hålla med. Fotograferingen tar oftast mycket längre tid än vad brudparet tror, dessutom ska de ju ofta resa en liten bit också. När de äntligen kommer så börjar fördrinken om igen. Tiden innan så kunde man nästan lika gärna vara på hotellrummet tyvärr...

Svar på tråden Fotas innan eller efter? För och nackdelar?