• Gorgeousnes

Namedropping

Yes skulle vilja veta vilken fotograf ni har valt. Vad ni betalar och vad ni får för detta?

Gäller både stillbildsfotograf och filmfotograf!!

• Svar på tråden Namedropping
  • Andreas flicka

Richard Anderson på Rafoto - han är ung men men jag gillar hans bilder. För 5 timmar (tror jag det var) tar han 8000 kr. rafoto.se/index2.php Har referenser på honom från en som varit tillsammans med en släktning till den här killen och jag känner mig lugn.

Men kolla även in denna sida, helt fantastiska bilder! smallpigart.se/- tycker dock att det är alldeles för dyrt med 24 000 kr för 5 timmars foto. (Även om en hel del fotografer som hänger runt här tycker annat)

• Gorgeousnes

Ja det är enorma summor. Men man kommer att vara riktigt glad efteråt :)!

hur många högupplösta bilder får ni då?

• Andreas flicka

80 st photoshoppade och alla bilder högupplösta på skiva.

• Andreas flicka

oj, kollade nu det var 7000 kr för 5 h och 50 st redigerade bilder samt alla andra bilder högupplösta på skiva.

• Gorgeousnes

Ooops får man ha såna här trådar när man säger olika fotografers namn eller är det smygreklam?

Det var en bra deal du fick :)! Viktigt att få resten av bilderna högupplösta :)!

• Mia 77

Johan Dali, har sitt säte i Stockholm

Vi betalar 7500 kr för en heldag 0900- ca 22 tiden. Får alla bilderna på högupplöst dvd

• MsNL

Smygreklam är det väl egentligen bara om fotograferna själva går in och gör reklam för sig själva där det inte egentligen är efterfrågat? Här är det ju folk som tipsar varandra... Känns som att det borde vara okej..?

• Gorgeousnes

Pheeew tipsa på då :)!

• Cylt

Vi har bokat Studio104, grymt trevligt fotografpar. Tror vi betalar typ 9000 för mina förberedelser, vigseln, krampuss på kyrkbacken, porträtt och brudskålen... Har för mig att vi får 200 högupplösta bilder. De har dessutom humana priser på beställningar som görs i efterhand.

• Andreas flicka

Ja, det är väl det forumet är till för tips, råd och idéer.

Ja, det känns bra och jag hoppas att han levererar - man kan välja till att få vissa bilder framkallade också till en hyfsad penning.

Svar på tråden Namedropping