Aleta skrev 2010-06-30 22:13:51 följande:
Om jag vore din arbetsgivare så skulle jag göra mig av med dig så fort som möjligt. Det är ett äldreboende vi pratar om. Man kan inte bara lämna dem i sticket och tänka på sig själv!Dessutom så innebär det att andra måste beordras in och jobba, de kanske också har bröllop de vill gå på. Det är varken just mot arbetskamrater, arbetsgivare eller i detta fall de äldre. Jag tycker ärligt talat att alla ni som föreslår sjukskrivning är en skam!
jag jobbar också på ett äldreboende så jag vet precis hur det är och jag har då aldrig gjort något sådant som att sjukskrivit mig utan anledning men klart tanken skulle komma om man vore desperat!
tycker det är konstigt att hon måste jobba då hon sagt till innan om ledighet. något chefen bara verkat struntat i.
jag vet precis hur de utnyttjar folk och skiter i en och att man själv har ett liv. men det är helt ok. ändra om och byta pass utan att säga till i förväg. man ska jobba över och jobba utan rast. men sånt där är inget konstigt, det förväntas av en verkar det som.
jag hade då inte viljat jobba på en arbetsplats där man helt struntar i en så viktig sak som ett bröllop. tänk om det var min syster som skullle gifta sig.
saker går att ordna speciellt när man är ute i tid. det handlar bara om att chefen inte verkar bry sig om det och vad är det för chef?