Min syster kanske inte får ledigt!!
Kanske kan hon komma efter jobbet eller uppvakta er innan. Förstår din förtvilvlan!
Kanske kan hon komma efter jobbet eller uppvakta er innan. Förstår din förtvilvlan!
Moralisk fel, ja visst är det de men samtidigt är de inte lika moralisk fel att inte chefen ser till att hon får ledigt när hon bett om de sen lång tid tillbaka, så svårt är de inte för en chef att fixa....
Behandla andra som du själv vill behandlad och i detta fallet behandla din chef som han behandlar dig....visst man borde vara bättre än chefen, men faktum är chefer kommer chefer går, men syster består...
Du är verkligen godtrogen? Hur tror du alla som fuskar sig till försäkringskassa? Tror du att de sägt till sin läkare att dem inte är sjuk men att de vill vara de så, och då väljer läkaren att skriva ett intyg då?
Eller är de så att de fejkar symtomerna så läkaren faktiskt tror att de som luras är sjuk?
Håller med om att de inte är rätt ( de är inte heller lagligt eller rätt att köra över hastighetsbegränsningen och de tror jag ändå alla någon gång har gjort som suttit och kört en bil), men när de rör sig om en dag och en sån viktig dag och jag gjort allt annat som jag kan göra som är moralisk rätt, skulle jag överväga de alternativet. Men de skulle de som sagt rör sig om enbart en dag och en väldigt viktig dag som jag aldrig hade kunnat förlåta mig själv om jag missat.
Vi lever bara en gång, man ångar inte saker man gör, utan saker man inte gör.
Visa sjukdommar är svår för en läkare att säga att nej du är inte sjuk, då läkaren enbart måste gå på vad man säger. och dem kan du ju inte klandra, men dem som bara sjukskriver utan att träffa en, och de inte bara rör sig om förlängd sjukskrivning förstår jag att du klandrar.
Men som sagt nu löste de sig som tur är!