Kuvertavgift?
Det där med kuvertavgift eller inte kommer det alltid finnas delade meningar om.
TS jag tycker inte 1000 kr för middag, boende och frukost verkar farligt och jag hade helt klart betalt det om jag blivit bjuden på ett sådant bröllop. Är det så att ni inte har råd att spara ihop till ett bröllop och anser att detta är en bra lösning så tycker jag ni ska köra på det! Men, om det blir så att många inte kommer, blir ni "strandsatta" då för att ni har en lokal ni inte kan betala? Bara värt att tänka på. Om jag hade varit ni, och ni verkar bara bjuda närmsta släkt och vänner, prata med de flesta först och bara hör hur de ställer sig till att betala 1000 kr mot att få fest, mat, boende och frukost dagen efter.
Vi har bokat ett ställe där vi har hela stället och där folk kan sova över. Många som bor närma har ändå valt att stanna över natten för att vi har önskat att om de kan det så vill vi gärna att de gör det för att kunna äta frukost ihop och få en längre bröllopsfest. Nu betalar de boendet själva men det har valt att stanna över.
Så bara för att man bor närma kanske man ändå kan tänka sig att bo över. Så som sagt, mitt råd till er är att försöka prata med er släkt och närmsta vänner så får ni en känsla om ert upplägg kommer funka!
Lycka till!