Inlägg från: Sebastiána |Visa alla inlägg
  • Sebastiána

Kuvertavgift?

300:- kanske

• Sebastiána

Jag betalar gärna kuvertavgift istället för att grubbla på vilken present jag ska köpa.

• Sebastiána
    Rufsas skrev 2010-07-01 10:46:38 följande:
    Förstår hur du menar, men håller dessvärre inte alls med. Om man inte har möjlighet att spara men prompt vill gifta sig kanske man hellre ska bjuda in till knytis eller ha ett tebröllop istället? Personligen hade jag mer än gärna bidragit med mat & dryck till en knytis, men att obligatoriskt betala för sin närvaro känns bara fel.
    Jag betalar hellre 300:- ja t.o.m. 500:- i kuvertavgift än står och lagar mat att ha med till knytkalas!!!
  • Sebastiána

Man kan gifta sig utan fest nu - för juridikens skull - och sedan ha festen t.ex. på femte bröllopsdagen eller så.

• Sebastiána
    Skumboll skrev 2010-07-01 11:25:07 följande:
    Huruvida det blir en bra fest eller inte har vi ju alla olika referenser till, eller hur. Även om ni tycker att en knytis skulle bli en bra fest så är det ju inte säkert att vi tycker lika.  Visst är livet en kompromiss, inget snack om saken. Men får vi välja på knytis när vi egentligen vill ha ett storslaget bröllop så väljer vi nog att lägga ner planerna helt.   
    Jag skulle till exempel inte gilla ett knytisbröllop. Om jag hade varit tvungen att stå och fixa mat att ta med för att få komma hde jag stannat hemma. Gillar inte att laga mat.
Svar på tråden Kuvertavgift?