Kuvertavgift?
Men om man sätter in pengar på ett konto, så kan man ju ändå köpa med ett fint kort och skriva att man har satt in en slant på bröllopskontot! Sen om man absolut känner att man MÅSTE ge något inslaget paket, så kan man ju dra av den summan från det man tänkt sätta in, för att köpa någon liten pryl. Då kan man ju ändå hålla det nere till en LITEN sak. Kanske brudens favoritgodisar, en vinflaska, en massageolja, chokladkartong, sån där chokladfärg som man kan pensla varandra med eller något annat som går i romantikens tecken!!
Eftersom att jag själv älskar att öppna paket, så ger jag nästan alltid en liten inslagen present även om de önskat sig bara pengar. Så om jag tänkt ge 600kr i present, så drar jag av typ 100kr och sätter in 500kr. För sista 100-lappen köper jag något litet symboliskt som jag vet betyder något för personen/personerna.
Sen kan man ju gå ihop med ett eller flera andra par oxå och lägga typ 50-100kr var till en present. Då kan man ju göra en hel "myskorg" med ta-hand-om-varandra-grejor, eller någon upplevelse eller liknande. Då blir det ju lite mer pengar att röra sig med, utan att det blir så jättemkt mindre pengar till brudparets bröllopskonto!