Inlägg från: blikarlsson |Visa alla inlägg
  • blikarlsson

Kuvertavgift?

Hej!
    Tycker absolut att ni kan ta ut en kuvertavgift för de ni bjuder på ert bröllop, jag har själv varit på två stycken och tycker det är toppen! Vi har själva skrivit i vår inbjudan att vi inte önskar oss presenter, men om gästerna ändå vill ge något så tar vi tacksamt emot presentkort på ikea eller pengar, då vi ska renovera köket.

Bröllopet är eran dag då ni bestämmer hur ni vill ha det - ni skulle väl aldrig drömma om att styra på någon annans bröllop, så varför ska andra styra med erat? Lycka till med bröllopet - när går det av stapeln?

• blikarlsson

Skumboll skrev 2010-07-11 22:40:00 följande:
    Var och tittade på ytterligare ett ställe idag, och jag är eld och lågor, så fantastiskt fint och det känns verkligen som vi. Inte så dyrt heller så då kan vi gott kosta på oss och våra gäster lite extra utan att ens ta kuvertavgift! Roligt när det känns rätt i magen!   Blikarlsson: Jag försöker också tänka så, att det är våran dag och vi bestämmer hur vi vill ha det. Oavsett hur vi gör kommer någon bli "besviken" på upplägget.  Det blir bröllop 13 augusti nästa år, vår förlovningsdag.

Vad roligt att ni hittat ett ställe som var både billigt och som kändes rätt!
    Ibland känns det som man "snöar" in på allt kring bröllopet och festen och hur alla ska tycka "wow" och "perfekt" om minsta lilla detalj.... När det i själva verket - för mig och hasse - handlar om att vi vill visa alla hur mycket vi älskar varandra genom en ceremoni och en fest för släkt och vänner. Var alla ska sitta, vad de ska äta, vilken nyans festprogrammen har, och vilken dj man har spelar väl egentligen ingen roll? Och huruvida man tar en kuvertavgift eller önskar sig pengar i bröllopspresent har väl ingen betydelse egentligen - jag tycker att det är helt okej att man väljer att inte ruinera sig eller spara i 5 år för att "ha råd att gifta sig"! Så, gör precis som ni själva vill och önskar oavsett om lokalen var billig eller inte!
    Vi gifter oss 21 maj 2011!!

Svar på tråden Kuvertavgift?