• sommar23

Tycker inte jag var fin...

Jag och min man gifte oss för snart två månader och vi hade ett helt fantastiskt bröllop som övergick alla våra förväntningar. Det enda som dock inte blev som jag tänkt var mig själv och jag tycker verkligen inte jag var fin. Klänningen satt inte som den skulle då jag tappat litt i vikt och sömmerskan inte gjorde ett helt gott jobb. Frisyren var inte fin och slöjan satt fel. Jag trodde den där känslan av besvikelse över att inte känna sig sådär strålande vacker som man skall göra den dagen skulle försvinna efter ett tag då allt annat blev mer än perfekt men jag tänker på det många gånge om dagen och känner mig ledsen. Vet inte vad man kan göra för att bli kvitt denna känsla för dagen kommer ju aldrig i repris... Man har ju verkligen lagt ner sin själ och massa pengar på alla detaljer och så blev det inte bra.

Vet inte helt vad man kan göra men jag behövde nog mest skriva av mig lite. Tycker det är jobbigt att visa foton för folk och snart måste vi framkalla bilderna och det känns liksom inte så kul när man inte tycker att man ser fin ut..

Tacksam för lite råd om det är någon annan som upplevt något liknande..

• Svar på tråden Tycker inte jag var fin...
  • sommar23

Tusen tack för alla fina svar - det värmer! Helt enig att det där med att man är fin som man är osv bara är jobbigt att höra.. Alla säger naturligtvis det för att vara snälla men just den dagen så vill man ju känna sig som världens vackraste och den känslan fanns aldrig där... Till dig som skall gifta dig har jag bara ett råd och det är var noggrann och prova hellre allt en gång extra (klänning, frisyr, smink etc) för då kan du känna dig säker och lugn på att det antagligen blir som det skall på bröllopsdagen. Jag skulle naturligtvis ha provat klänningen veckan innan men allt gick i hundra och den detaljen tänkte jag helt enkelt inte på.

Det blir säkert bättre och allt sånt bleknar ju med åren men just nu är det så jobbigt. Än en gång tusen tack för ert stöd och lycka till med bröllopet Gorgeousnes!

• sommar23

Desiree, jag tycker absolut du ska göra något åt klänningen. Det är din bröllopsdag och du skall känna dig som världens finaste i den klänningen du valt. Du kan alltid sälja den du köpt på Blocket och på så sätt få lite av pengarna tillbaka och sen tycker jag du skall ringa varenda brudsalong du kan hitta i närheten och finna dig din drömklänning.

Ett tips är att fråga i brudsalongen om de kan rekommendera någon bra frisör. Frisören brukar i sin tur ha tips på någon som kan sminka och ibland kan frisören fixa sminket också. Självklart är det du som bestämmer färgerna i brudbuketten så det är bara att stå på sig. Jag var jättenöjd med min brudbukett och sminket blev jättefint så det var ju tur att inte allt gick åt skogen=)

Har faktiskt tänkt din tanke om att hyra en klänning som är helt perfekt eller alternativt få ny sömmersketimme och korrigera min klänning (som ju faktiskt var min drömklänning om den bara suttit perfekt) och fixa frisyr och smink och bara få känna mig riktigt fin så kanske man bara skulle göra det.

Hoppas allt ordnar sig för dig och kom ihåg att det är DU och ingen annan som skall vara nöjd och det är DU som skall känna dig som världens vackraste! Lycka till och kram!

Svar på tråden Tycker inte jag var fin...