Inlägg från: Marängtrollet |Visa alla inlägg
  • Marängtrollet

Tycker inte jag var fin...

Samma här! Jag minns när jag tog studenten...suck..Jag brukar sminka mig väldigt naturligt och neutralt (läs osynligt) =)
    Men nu hade min syster fått för sig att jag minsann skulle vara "fin" vid fotograferingen och beställde tid på någon makeup-butik i Jkpg.
    Ja herregud! Jag och en kompis gick dit samtidigt och på fotona ser det ut som om vi har fått en hel färgburkshylla över våra ansikten! Rött läppstift och rubbet!
    Fotona har jag gömt väl och under åren som gått har jag ofta tänkt tanken att när jag gifter mig så ska jag INTE göra om misstaget..men men..
    Nu har jag bokat tid för frisör och smink och hoppas innerligt att denna människa lyssnar på mig..=)

Och klänning ska vi inte prata om, hittar inget som är "jag". Vill inte ha axelbandslöst och då är 75% av valmöjligheterna borta känns det som..

Tror man har en inre bild av hur man egentligen skulle vilja se ut men så blir det nog aldrig. Man kan ge sig 17 på att just den dagen dyker en illröd finne upp mitt på näsan, säkert nariga läppar och jag har också problem med magen så det skulle inte förvåna mig heller! Men jag kan bara göra vad jag kan och hoppas på det bästa=)

Har ingen tröst att ge dig, men vi tänker på dig allihop! Kram!

• Marängtrollet

Tack naturtanten; det var ju en idé förstås. Har jag inte tänkt på! =)
    Då ska jag ge klänningarna en ny chans.
    Och den här gången vad gäller sminket, så ska jag ha en spegel! Hade jag inte då...
    och den tjejen lovade att det inte skulle bli så mycket..jo jo. Men den frisör jag hittat nu verkar riktigt bra tack och lov.

Willowfield, precis så har jag det också! Jag kan ha jeans ena dagen och inte en chans nästa dag..så en brudbutik rekommenderade klänning med ryggsnörning så man kan reglera storleken. Det ska jag satsa på!

Och visst kan en skicklig fotograf retuschera rejält men det kostar ofta ganska mycket..
    suck.. Inte alla fotografer gör det tydligen heller vad jag hört.
    Så jag ska (om jag har en riktigt dålig dag utseendemässigt) gå tillbaka och ta nya kort istället. Och gärna ett i sepia eller sv/v..inbillar mig att skavanker syns mindre då?

Sommar23; kanske du som någon ovan sade; hittar en bild som inte är så "hemsk" i dina ögon och som du kan ta med till en fotobutik och få lite "mjuksuddad" och fixad med? Jag jobbar i en butik vars ägare kan göra mirakel på foton så hon har lovat hjälpa mig, måste finnas fler därute..=)

Svar på tråden Tycker inte jag var fin...