• mape81

Tycker inte jag var fin...

Jag förstår precis hur du känner och är som andra rädd att få samma erfarenheter från vår dag...

Jag provade min klänning för första gången igår och fick lite samma känsla... "jag känner mig inte fin i denna..." Till saken hör att jag har gått upp ganska mycket i vikt av olika anledningar det senaste 1½ året så jag känner inte igen mig själv när jag ser mig i spegeln/på bild med klänningen på...

Jag kom fram till en drastisk lösning som funkar för mig, jag tänker låta fotografen retuchera någon/några av bilderna... inte så att jag blir "smal" som jag var förr,men det där lilla, lilla extra som retar mig mest. Ta bort liite, liite på dubbelhakan och överarmarna och sen välja fotovinkel... då känner jag att jag kanske, kanske, kanske kan få några bilder som jag "vågar" visa för andra...

Delar av min familj är tyvärr inte så finkänslig att de inser att ord kan såra, jag VET att jag har gått upp men JAG vet oxå att jag äter rätt och rör på mig och att jag inte går ner ändå, de kommer med kommentarer som "ska du verkligen äta det där, du har ju blivit rätt stor" eller "du borde gå ner lite i vikt..." Det är anledningen till att jag vill retuchera vissa av bilderna...

Jag hoppas att du kan komma att titta på bilderna med andra ögon eller testa förslaget med att göra en ny fotografering där slöjan sitter och du har fått korrigerat klänningen.

Svar på tråden Tycker inte jag var fin...