• Oniq

Udda tema, udda buffé?

Vi kommer att ha ett ganska 'nördigt' tema på vårt bröllop som går av stapeln nästa år.

Temat är rollspel (inte lajv, medeltid eller sexlekar varianten utan bordsrollspel med tärningar och formulär).

Då vi både vill hålla oss till 'temat' och saknar en massiv budget har vi funderat på något så oortodoxt som pizzabuffé till huvudrätt.

Vad är den första spontana reaktionen från er?

Är vi idioter?
    Är det okej att vi kör på 'vår' stil eller bör man ha bröllop på 'riktigt' enligt konstens alla regler?
    Det kommer inte att bli någon direkt bröllopstårta heller utan dessert/godisbuffé.

Nå? Shoot. ;)

• Svar på tråden Udda tema, udda buffé?
  • Bride in leather

Har man bara olika sorters smarriga pizzor så:)och god pizzasallad är a och o.

Dessert/godisbuffe låter mums.

• shakynose

Fantastiskt!

Gud vilket roligt tema! Hur tänkte ni använda er av temat under vigsel o fest? *nyfiken*

• Aleta

Klart ni ska köra på ert eget tema!

Gör inbjudningarna så att de speglar festen, alltså inte pyssel, pyssel och sidenband och annat som får en att förvänta sig trerätters och frack.

Kan ni inte ha lite lyxigare pizzor typ panpizza också? Kul fyllningar som kantarellpizza, getostpizza t ex förutom de vanliga?

Gör festhäftet som en matrisbok med olika händelser som man kan leta sig fram till, det kan ligga tärningar på borden. Det kanske går att få till bordsplaceringen så att man måste leta upp den man ska sitta med via egenskaper och tärningskast (lite slumpartat alltså).

Jag skulle tycka att det var kul om jag insåg vilken sorts fest det var jag skulle gå på.

• tingeling11

Ni ska ha erat bröllop som ni vill, de är ju för eran skull och inte för gästerna. Dom ska ju vara glada att bli inbjudna. Lycka till och kul med annorlunda tema

• SueAnne

Gud vad roligt det låter! Ni kan absolut göra som ni vill, det är ju ett jätteroligt tema!!

• shakynose
    tingeling11 skrev 2010-07-08 20:31:13 följande:
    Ni ska ha erat bröllop som ni vill, de är ju för eran skull och inte för gästerna. Dom ska ju vara glada att bli inbjudna. Lycka till och kul med annorlunda tema
    Ursäkta, men BULLSHIT! Man vill väl alltid att ens gäster ska ha kul? Även när man väljer ett ovanligt/extremt tema som speglar ens personlighet, så tänker man ju självklart på att gästerna också ska tycka att det är skoj!
  • SueAnne
    shakynose skrev 2010-07-08 20:36:35 följande:
    Ursäkta, men BULLSHIT! Man vill väl alltid att ens gäster ska ha kul? Även när man väljer ett ovanligt/extremt tema som speglar ens personlighet, så tänker man ju självklart på att gästerna också ska tycka att det är skoj!
    Å andra sidan får man anta att de ungås med vänner som gillar samma saker, i just detta fallet kanske? Men jag förstår vad du menar.
  • Eriane

Låter jättekul Sånt tema skulle vi också kunnat tänkt oss om vi varit så smarta (vi träffades via rollspel) Ni borde göra hemgjort mjöd till det blir mycket dricka till lite pengar och går att göra både med och utan alkohol.

Själv skulle jag nog valt något mer enligt temat i samma prisklass som pizza men skulle absolut inte bli besviken av en pizza buffé på ett bröllop, jag gillar bara tema/tema. Vi hade själva tropiskt tema med tropisk buffé.

Kör ni på rollspel/pizza tycker det låter helt utmärkt

Hoppas ni får ett fantastiskt bröllop.

• SueAnne
    Eriane skrev 2010-07-08 20:42:29 följande:
    Låter jättekul Sånt tema skulle vi också kunnat tänkt oss om vi varit så smarta (vi träffades via rollspel) Ni borde göra hemgjort mjöd till det blir mycket dricka till lite pengar och går att göra både med och utan alkohol.Själv skulle jag nog valt något mer enligt temat i samma prisklass som pizza men skulle absolut inte bli besviken av en pizza buffé på ett bröllop, jag gillar bara tema/tema. Vi hade själva tropiskt tema med tropisk buffé.Kör ni på rollspel/pizza tycker det låter helt utmärkt Hoppas ni får ett fantastiskt bröllop.
    Inte mjöd, JoltCola!
  • shakynose
    SueAnne skrev 2010-07-08 20:41:52 följande:
    Å andra sidan får man anta att de ungås med vänner som gillar samma saker, i just detta fallet kanske? Men jag förstår vad du menar.
    Jag är helt säker på att TS tema kommer att göra succé! Jag hade som sagt tyckt att det var alldeles fantastiskt kul. Jag bara motsätter mig inställningen att man kan göra som man vill med motveringen att gästerna ändå bara är där som rekvisita... Man ska göra som man vill med motiveringen att det kommer att bli grymt kul för alla!
Svar på tråden Udda tema, udda buffé?