Inlägg från: Oniq |Visa alla inlägg
  • Oniq

Udda tema, udda buffé?

Vi kommer att ha ett ganska 'nördigt' tema på vårt bröllop som går av stapeln nästa år.

Temat är rollspel (inte lajv, medeltid eller sexlekar varianten utan bordsrollspel med tärningar och formulär).

Då vi både vill hålla oss till 'temat' och saknar en massiv budget har vi funderat på något så oortodoxt som pizzabuffé till huvudrätt.

Vad är den första spontana reaktionen från er?

Är vi idioter?
    Är det okej att vi kör på 'vår' stil eller bör man ha bröllop på 'riktigt' enligt konstens alla regler?
    Det kommer inte att bli någon direkt bröllopstårta heller utan dessert/godisbuffé.

Nå? Shoot. ;)

• Svar på tråden Udda tema, udda buffé?
  • Oniq

Jodå, de flesta av era idéer är redan planerade. Weddingfavors i form av t10 (vi skriver ut och klistrar fast våra initialer öve siffran 10) i tärningspåse. Bluyertspenna och minisudd. Bordsplacering i form av rollformulär. Mjöd står på jäsning (ska vara i baren, går att köpas för ep som man tjänat in under kvällen). JoltCola är en bra idé!

Festprogrammet kommer att utformas som en regelbok från Dod med allt vad det innebär ;)

Alla bufféer kommer att ha tillhörande tabellista ifall man har svårt för att välja.

Pizzan kommer mest troligen i sådana fall att bli american take-away (lättast med slicear och sånt).

Toasmastern kommer att få en jättetärning så att han kan slå (om han vill) för att se om det ska hållas tal, sjungas, skålas osv.)

Musik till vigseln - inmarsh (ja.. så klart borgerligt) blir de första 45sek från Human Cut scene från Warcraft3 (

)

..Nördigare än så kan det knappast bli ..och fler knasiga idéer kommer att komma. Det är ju som sagt var mer än ett år kvar.

Vi har tyvärr inte så många släktingar kvar i livet så den absoluta merparten av gäster kommer att vara vänner som på ett eller annat sätt kommit i kontakt med rollspel. Inget direkt klädtema, vi vill att det ska vara så avslappnat och roligt som möjligt.

..ibland blir jag nästan rädd för mig själv ;)

• Oniq

Shakynose: Vi har inte bestämt om det är han eller vi som är SL, kanske blir han 'bara' SLP och vi har stora spelledarskärmen framför vårt bord ;)

• Oniq

SueAnne: Aaaahh.. att dom ska dotta oss? Tja, vi dottar ju dom till bordsplaceringen så varför inte ;)

• Oniq

Tack för allt pepp! Kul att se att det finns så många rollspelsnördar även här ;)

• Oniq

Kattpoet: Jepps, man ska få sig själv (så positivt framställd som möjligt) dottad på ett formulär med yrke (lärd man, bard osv)

Vi har även under bearbetning en idé om att skicka ut smågrupper på färdighetsbaserade quest..  ;)

Som jag skrev tidigare så var andeen släkt rätt liten, äldst på plats kommer vara min mor.

Har också gjort draksmörgåstårta (magiska kokboken?), men vi skippar tårta helt av praktiska och smakmässiga skäl (blivande bruden -undertecknad, gillar inte tårta ;)  )

Allt ska dokumenteras på ett eller annat sätt lovar.

• Oniq

Kattpoet: Fick inte länken att fungera, men sökte på photobucket och hittade många skitsnygga draktårtor ;)

Hellraiserkuben - ♥

Vad heter kokboken? Jag leker i vanliga fall med halloweenprylar till hemsidan www.buu.nu
    och samlar på udda recept och idéer.

Någon som har bra idéer på vad gästerna kan tänkas göra för att få ep (som sedan går att växla in i baren?). Att klara en variant av bröllopsbingo är ett sätt, men vad kan man göra mer?

Svar på tråden Udda tema, udda buffé?