Inlägg från: las vegas bruden |Visa alla inlägg
  • las vegas bruden

Beställa diamant från James Allen eller Blue Nile?

Hej! Jag beställde mina ringar från James Allen och jag är verkligen supernöjd!! Bilder finns på min sida.

Visst, det tillkommer moms och tull men om man jämför med priserna här hemma i Sverige kommer man ändå billigare undan.

Fördelen med James Allen jämfört med Blue Nile tycker jag är att man kan kolla på diamanterna via en lupp. Det hade jag i alla fall väldigt stor hjälp av när jag valde min diamant. Sen är service helt otrolig, så jag är mycket nöjd med sidan.

Lycka till!!

• las vegas bruden

Diamanten är 0.63 carat, G color SI1 clarity. Anledningen till att jag vågade gå ned så mycket i clarity var just att jag jämförde flera olika diamanter och den jag hittade såg mycket bättre ut än vissa med bättre clarity. Så det är helt klart värt att kika runt! =)

Jag beställde hela ringar, älskar modellen så det var bara att slå till.

Spännande att du själv valde din modell, kostade det extra?

Jag har varit inne hos två guldsmedar och båda har varit såå negativa och den ena kärringen var rent ut sagt otrevlig och klagade massor på mitt val. Tackade för mig och gick ut så fort jag kunde. Så jag har inte kunnat värdera om mina ringar, vilket jag väldigt gärna velat. Men men.. Det är väl bara att gilla läget, eller ta tag i det senare igen när jag känner att jag orkar.

• las vegas bruden
    Bellson skrev 2010-07-12 21:23:31 följande:
    Inte jättebra bilder på ringen.. Det är svårt att fånga gnistrandet på bild!
    Den ser jättefin ut!! Förstår att du är nöjd!
Svar på tråden Beställa diamant från James Allen eller Blue Nile?