las vegas bruden skrev 2010-07-12 10:40:32 följande:
Diamanten är 0.63 carat, G color SI1 clarity. Anledningen till att jag vågade gå ned så mycket i clarity var just att jag jämförde flera olika diamanter och den jag hittade såg mycket bättre ut än vissa med bättre clarity. Så det är helt klart värt att kika runt! =) Jag beställde hela ringar, älskar modellen så det var bara att slå till. Spännande att du själv valde din modell, kostade det extra? Jag har varit inne hos två guldsmedar och båda har varit såå negativa och den ena kärringen var rent ut sagt otrevlig och klagade massor på mitt val. Tackade för mig och gick ut så fort jag kunde. Så jag har inte kunnat värdera om mina ringar, vilket jag väldigt gärna velat. Men men.. Det är väl bara att gilla läget, eller ta tag i det senare igen när jag känner att jag orkar.
Jag har en diamant på 0,72c G color och SI1 clarity! Jag läste på ordentligt om diamanter så jag kände mig ganska trygg när jag valde diamant. Sen så bad jag dom på Blue Nile att kolla så att det inte fanns några synliga inneslutningar.
Jag ville ha en större diamant och var därför beredd på att kompromissa med kvaliten. När jag föreslog det för de guldsmeder jag har träffat i Sverige vägrade dom att gå ner under VS. Jag kan tycka att det är lite löjligt. Om kunden vill ha det så, så borde dom ju hjälpa till!
Nej det kostade inget extra, det var ingen jättestor förändring som jag vile ha. Ville ha 6 klor istället för 4 och en infattning som de inte hade.
Jag funderar på att köpa min vigselring därifrån också!
(åååh nu har jag fotat ringen, men kan inte hitta sladden till kameran och datorn!!! Får vänta till ikväll med att lägga upp bilder. Nu ska jag jobba!)