• MsRW

Beställa diamant från James Allen eller Blue Nile?

Jag har bestämt mig för att beställa en diamant av något av dessa företag, men är lite osäker på vilket som är bäst. Någon som har erfarenhet av dessa företag? Skickar de till hotell i USA? Tänkte nämligen att min far skulle ta med den hem då han är i USA titt som tätt... Eller är det bättre att beställa hem till Sverige och ta smällen med moms (och tull från USA)?

• Svar på tråden Beställa diamant från James Allen eller Blue Nile?
  • MsRW

Tack för svar, las vegas bruden! Jag har fastnat för några diamanter hos James Allen. Beställde du hela ringar eller bara stenarna? Vilken caratvikt och kvalité är det på din solitär?

• MsRW

Jättefina ringar förresten! Får man sånt fint slutresultat känns det ganska lugnt :)

• MsRW

Tack för svaren tjejer! Nu känns det lite lättare! Tror faktiskt jag ska beställa en hel ring (eller två), men vet ännu inte från vilket ställe. De båda verkar ju riktigt bra... Jag vill precis som du Bellson ha en lite större diamant, men vill helst inte ha för låg kvalité. Vad är det man ska "dra ned på"? Jag har försått att slipningen är det viktigaste, men därefter??? Ska jag dra ned på färgen eller klarheten (ruckar ju helst inte för mycket på caraten ;))??

Svar på tråden Beställa diamant från James Allen eller Blue Nile?