Inlägg från: Andreas flicka |Visa alla inlägg
  • Andreas flicka

Det svider i plånboken..

Japp, det är det som är så bra med att man kan välja. Om man vill lägga alla pengar på sig själv och resa då gör man det - vill man istället fira med alla nära så gör man det. Allt kostar. Vårt bröllop är ännu dyrare än så. Men jag sk*ter i det på ren svenska - gifta mig det gör jag bara en gång och då ska det ske med buller och bong!

Diskutera noga igenom vad ni vill ha.

En liten grej till bara. Jag älskar att gå på bröllop - dvs andras bröllop det är en livets fest mitt bland allt "elände" här på vår jord - vill man bli bjuden får man bjuda...

• Andreas flicka

Ok nu kommer jag att låta som snorkfröken själv. Men - när man går ut och äter hyfsad fin mat på restaurang så blir det sällan under 1000 kr för två pers och ofta har man då bara tagit ett glas vin var. Om man vill ha festen i en lokal i vilken de som har lokalen ska göra det mesta samt inte håller på med svarta pengar - ja då kostar det så som du beskriver.

Jag tycker inte att det är en orimlig kostnad. Jag antar att det är 3-rätters vi pratar om med vin etc etc. Gå till vilken restaurang som helst och räkna ihop vad du skulle få betala för allt. Jag lovar att det inte stoppar på 995 kr.

Hoppas ni kan hitta ett alternativ som ni känner er bekväma med.

• Andreas flicka

Jag svarade som jag gjorde eftersom jag vet vad saker kostar, det är inte bara maten som räknas in i kuveret, utan även personal och el, tid det tar att förbereda osv osv. Jag förstår att du tycker att det är jobbigt att det kostar 995 kr per kuvert, jag tycker också det är mycket pengar. Det jag försökte förmedla att allt ha sitt pris och är man bara medveten om det och kan motivera det inför sig själv ja då är det bara att köra.

Kan du INTE motivera 995 kr per kuvert inför dig själv då borde du tänka om. För då kommer det inte kännas roligt att gifta sig.

• Andreas flicka

Alltså jag tog ett beslut från början - Frågan jag ställde till mig själv var: är jag ok med att det kostar så här mycket. Svaret var, efter noga övervägande, JA - alltså nu struntar jag i vad det kostar för jag har redan haft den diskussionen med mig själv och självfallet min BM.

• Andreas flicka

Vi betalar 1500 per kuvert.

Då ingår:

Mousserande vin med tre sorters snittar kött/fisk/veg

Förrätt med vin - 1 påfyllning

Varmrätt med vin 2 påfyllningar

Ostar med dessert vin

Kaffe med avec (3 cl)

Tårta

Vickning

Dekorationer till borden (jag säger vilka blommor jag har i buketten så ordnar de dekorationerna)

(så klart allt linne etc)

Vi har stället för oss själva.

Svar på tråden Det svider i plånboken..