Inlägg från: Fröken Skruttis |Visa alla inlägg
  • Fröken Skruttis

Det svider i plånboken..

Jag har ju alltid vetat att det är dyrt att gifta sig,men det är ju fasiken löjligt va dyrt det är! Eftersom det är ganska så svårt att få tag i en bra/fin lokal här i Göteborg så ska vi köra paketpris på ett ställe som brukar fixa bröllop. Fint...995 kr/person...har då då 50 gäster så är det 50 lax ut på bara mat...helt galet! Visst ingår det mycket och du slipper all logistik med allt annat vilket vi tycker är skönt..men ändå! Vi var lite inne på om vi skulle ta en grym resa utomlands och gifta oss där bara min sambo och jag...det känns väldigt lockande..ganska så mycket billigare också..men samtidigt så känns det liksom som om något skulle fattas om man inte har sina nära och kära med sig. Visst,man kan ju ha en lite mer avslappnad fest när man kommer hem...men det är ändå inte riktigt samma sak. Är det bara mig som pengarna ger ångest`?! Med bröllopsresa å grejer så är vi ju lätt uppe i 120.000kr..hemska tanke!

• Svar på tråden Det svider i plånboken..
  • Fröken Skruttis

Visst vill jag att det ska vara en riktig fest med buller och bång och hela kalaset! Men tycker ju att det är dyrt...det är ju en dag efter bröllopdagen också. Känns bara surt om hela sitt sparkapital ska gå till bröllopet...kanske inte hela,,men en stor bit iaf..;) Och det är ju säkerligen värt det!

Iinani: Svårt med lokaler i Göteborgstrakten och även i närheten. Man kanske borde satsa på de?! Kan nog få in en del pengar ifån galna brudar..;) Vi ska gifta oss i Augusti 2011..:)

Svar på tråden Det svider i plånboken..