Har jag blivit helt paranoid??
Hejsan!
Jag har ett "problem" eller bekymmer jag inte vet hur jag ska bli av med.
Och jag skriver ändå med risk för att låta helt knasig eller löjlig.
har en underbar pojkvän sedan några månader tillbaka, vi har precis blivit sambo även.
Jag älskar honom och jag vet att han verkligen älskar mig. Jag är enligt hans egna ord den rätta och framtiden är våran tillsammans.
Nu till grejen.. Hans bästa vän, är min kusin. Och min kusin har en flickvän. Söt tjej, glad och trevlig (och inte för att låta elak eller dömande, inget speciellt sådär). Hon och min kusin har varit tillsammans ett tag nu och han har ju även känt henne längre än vad jag har. jag o denna tjej har bra kontakt och vi alla umgås en del. Det som gör mig ledsen (skall tilläggas att jag blir lätt svartsjuk och jag är medveten om att min självbild kanske inte är det bästa och att jag jämför mig lätt med andra, trots att jag vet att jag ser bra ut och är en bra person, men ändå kmr osäkerheten fram dessvärre tyvärr) är att han tittar på henne. Inte bara NORMALT tittar. Utan vi kan alla stå o prata och jag märker ögonkontakten rätt ofta. Men ibland inte alls eller mindre (kan bero på situation). Ibland när jag tittar på honom så ser jag att han tittar på henne, tex kanske om hon står o pratar med min kusin o så o de skojar eller så, så ser jag att han tittar ibland o typ skrattar för sig själv eller så. Men samtidigt är det inte så att han ignoerar mig. Han är hur kärleksfull som helst och jag tvivlar itne en sek på hans kärlek. Jag vet inte hur jag ska ställa mig till detta, och det är svårt o förklara.
Han tittar inte med kärleksfull blick, svårt o förklara hur. Och jag vet inte om det är pga att han respekterar henne så pga det är hans bästa väns flickvän (kan tillägga att han dejtade hennes syster ett kort tag men hon var inget för honom). Eller är det för att hon är glad o sprallig eller för att han ser henne som en "syster" och tycker om henne så sätt. De kommer bra överens annars, det gör vi alla och har kul ihop. Jag vet inte.. men jag får en klump i magen bara av det hela. Vi var hemma hos oss igår när jag även såg detta. Och då mådde jag jättedåligt över detta o skämdes även för att jag kände såhär. vill verkligen inte. :( sen när de gick, satt vi i soffan o kollade på tv så tittar han så gulligt på mig och säger hur vacker jag är, och ger mig så söta komplimanger (gör han ofta) och var lite orolig även efteråt eftersom han såg att jag var nere och undrade vad det var (utan att veta varför o jag ville inget säga).
Han är underbar och han dregglar ju inte över henne precis så, men ändå känns de konstigt.. försöker väl bara förstå eller nått.. skumt detta låter.
:((
tack för mig iallafall!