• Kattpoet

Har jag blivit helt paranoid??

Lugna ner dig och börja arbeta på din självbild.  Det är normalt att man tittar på folk som  pratar och han står ju inte och drägglar.

Vill du att han ska titta i backen hela tiden?

Vad du  behöver göra för att må bra är att börja älska dig själv.

• Kattpoet

Nu ska jag säga något som inte inlindat i bomull och detta fick jag från en vän som själv var svartsjuk och över analyserade ALLT hennes karl gjorde.

" När jag insåg att det var min egen svartsjuka som  orsakade att och skapade en självuppfyllande profetia, blev jag häpen och rädd först, men sen släpte jag allt och det blev en sådan befrielse att  bara kunna vara bland människor och vara öppen att min man älskade mig mer och vårt förhållande  växte och vi båda mådde bättre än vi gjort förut."

Du måste lära dig älska dig själv, för just nu ser du hotbilder över allt och om du tvingar den du älskar att ändra sig för att passa in i din värld så kommer han att må dåligt och till slut  funkar det inte.

Det finns  en lösning på det hela och det är att arbeta på din självbild, det tar tid, finns inga genvägar men det är de värt det.  Prova detta konstant i  60 dagar, varje morgon tittar du dig i spegeln och säger Jag älskar mig, jag är underbar och jag är stark.....

Efter 60 dagar borde du ha lyckas hjärntvätta dig själv, till en posetivare  sjölvbild.

• Kattpoet

Jag lovar dig att hjärntvätten funkar, jag har gjort den i 8 år nu och varje gång jag går förbi spegeln på morgonen så   hälsar jag på mig själv med ett tjena snyggig, ska vi ha kul idag?

Tack gode Gud att min karl inte förstår svenska ännu....

• Kattpoet

Det är det värt det, jag lovar för du kommer må så mycke bättre.

• Kattpoet

Varför stirrar du på andra , är alltid  en anklagande mening och visar hur dåligt man själv mår.

Så arbeta med dig själv.

Svar på tråden Har jag blivit helt paranoid??