• Nilla2007

Hjälp mig överraska min blivande man!!!

Hejsan!

Den 31.7 gifter vi oss och mannen tror att vi kommer att sova 1 (!) natt ensamma på lyxigare hotell här i närheten. Men vi ska åka utomlands! Vi siktar på inom europa, 2-7.8 (cirka) och reser med våra 2 barn (1 år o 3 år) och har en budget på ca 20-25 000 kr. Min man vet ingenting om detta. Jag hade siktat in mig på Rom men det ska tydligen vara fasligt HETT där i början av augsuti. Så PLEASE, tipsa mig om bra idéer nu. Paris? Nån annat natur-vackert ställe i Frankrike? Vi är intresserad av i så fall gamal historia son t ex rom har massor av, och oxå GOD mat, vin, ostar etc

Är Rom för varmt för 2 småbarn 1:a veckan i augusti??

• Svar på tråden Hjälp mig överraska min blivande man!!!
  • Kattpoet

Trolign är det för varmt , om hettan  håller sig som nu.  Men det finns ju andra länder med historia och mat.

Skottland, Södra Frankrike, Schwiez, Österrike, Nederländerna  och Tyskland för att nämna några.  Tänk utanför standard  semster ramen!  

Har din karl något som han verkligen gillar eller skulle vilja  göra??

• Greeneyes

Åh, vad kul!
    Jag vet inte hur era barn är, men själv har jag rest mycket med min treåring, och det är ganska krävande. Själv föredrar jag att ta med småbarn på typ strandsemester/charter, för då behöver man inte kolla dem samt att de stimulerar sig själva. Men om ni vet om att de skulle palla storstad, så varför inte?

Som nån skrev, Skottland (fast inte så god mat, men vackert!), nån by i Frankrike, Barcelona, Portugal osv.. Jag var själv i Österrike förra veckan, superkul att vandra och vackert, men annars inte så jättemycket att göra tyckte jag.

Hoppas du hittar nåt bra!

• ElinDaniel

Frankrike ska ni ju till! Paris! Sevärdheter som eifeltornet och så DISNEY!

• KlaraV89

Florence och bo på hotel Bencista, be om rum med balkong och de har suverän mat, massa kultur och de älskar barn.

• KlaraV89

Sen kan man åka vidare till Rimini och ta ett par dagar med bad semester

• KlaraV89

Ohh elelr uppåt Frankrike till en by i italen vid havet som heter Porto venere.

• Kattpoet

Skottland har visst god mat!!  Lita på mig,  anstruther fish bar, Oink, Gourmet  Burger Kitchen, The Peats inn och flera andra helt underbara ställen.

Och när det  gäller småbarn, så blir det vad man gör det till.  Jag har campat med 3 åring och  kollat på smedjor och annat skoj.

Och mina föräldrar tog mig inte på charter, har inte varit på en enda, första semster tog vi till norrland och då var jag 2 månader och syskonen 2 och 4  och andra semster var till danmark och då var jag ett år. 

Barn är inget hinder, barn är en glädje som ger en möjligheter att se världen från en annan  nivå.

I Nederländerna vilket jag skulle rekomendera så finns  mycket för både barn och vuxna, hyr ni bil eller bilar  ner så kan ni  ta er runt hela landet och det finns ett helt undebart zoo i Arhem och det finns utomhus museum och det finns  en  trevlig nöjespark i Efteling.

Och mat, ja  det finns i an mass,  min rekomendation är Den Angel i Baarle Nassau.

• Skimmra

Åk till södra Frankrike till Provence men åk inte till kusten utan försök hyra något hus eller en lägenhet några mil ifrån kusten, dels ligger det området lite högre = lite svalare och det är mycket billigare än Franska Rivieran. Se till att huset/lägenheten har tillgång till pool dock, man är ju trots allt i södra Frankrike. Sen kan ni ta någon dagsutflykt ner till Rivieran om ni ändå vill bada i Medelhavet.

• Nilla2007

åh vad många roliga förslag!!! 1000 tack! Barnen är lugna och fogliga så dom är inga som helst problem att resa med

Svar på tråden Hjälp mig överraska min blivande man!!!