Inlägg från: Vickymb |Visa alla inlägg
  • Vickymb

Hur är Rethymnon på Kreta?

Min syster bor i Rethymno sedan 6 år tillbaka...jag tycker att den är mysig MEN jag vill aldrig åka dit på bröllopsresa.

Staden är mysig och det finns många underbara butiker att shoppa i...tror jag har 15 par sommarskor från alla deras mysiga butiker. Det finns många bra resturanger längst strandpromenaden men ju närmare stan du kommer så dyrare blir det. Men det finns många riktigt goda...vill du verkligen äta grekiskt så rekomenderar jag Samaria som ligger i mitten av strandpromenaden vid gamla stan =)

Stränderna....njae inte de bästa...ganska steniga...men det är bättre stränder ju längre bort man kommer från stan...dvs inte så trångt på stranden och vettigare priser på solstolarna.

Men vill man uppleva underbara vackra grekland så rekomenderar jag en tur till San Torini (brukar vara en heldagstur) eller Kretas Maldiverna...Elafonisi...underbara kilometerlånga stränder ....underbart och måste upplevas...ligger dock på södra sidan så då får man hyra bil eller turistbuss.

Men jag vill säga att har man bara planer på att pressa på stranden så är två veckor perfekt men vill man uppleva och se mer av Kreta räcker faktiskt en vecka...finns inte så mkt i själva Rethymno utan mer turistresor till ev, knossos, San Torini eller Elafonisi.

Jag vill också bara poängtera att Rethymno INTE är en partystad då ska du till Chania.

Retymnon är mer stilla och lite mer familjevänligt.

Men jag rekomenderar det varmt!

Trevlig resa

Svar på tråden Hur är Rethymnon på Kreta?